مصرف آب مشترکان بوشهری 28 درصد فراتر از میانگین کشوری است

مصرف آب مشترکان بوشهری 28 درصد فراتر از میانگین کشوری است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالحمید حمزه پور" با ابراز نگرانی از آمار افزایش مصرف بی‌رویه آب در استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر از مشترکان تقاضا می‏‌شود با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی حاضر در قرنطینه و همچنین تامین آب پایدار با نگاهی نو به مصرف آب توجه کنند .
وی اضافه کرد: بخش اعظمی از آب شرب موردنیاز استان بوشهر از استان‌‏های همجوار تامین می‌‏شود که با کاهش شدید بارش ها این منابع نیز با تهدید جدی مواجه هستند .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: مصرف بهینه بدون شک به معنی محدودیت در مصرف نبوده بلکه تلاش برای جلوگیری از هدرفت آب و همچنین اجتناب از مصرف آب شرب برای بخش های کشاورزی و دامپروری است .
وی عنوان کرد: یکی از عمده چالش‌های استان برای تامین آب پایدار در بخش روستایی گزارش شده چراکه آب تامین شده با هزار مشقت و فراوانی از روی ناآگاهی به شرایط بحرانی امسال صرف بخش های غیرخانگی می‏‌شود .
حمزه پور همچنین با اشاره به طرح تشدید مقابله با باغ ‏ویلاها در استان بوشهر اظهار داشت: با هدف افزایش پایداری آب مشترکان، باغ ویلاهایی که روند تامین آب استان را دچار اختلال می کند بدون اغماض قطع خواهد شد .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات