هدر رفت 35 درصدی آب در مجموع شبکه‌های آب شهری و روستایی خراسان جنوبی

هدر رفت 35 درصدی آب در مجموع شبکه‌های آب شهری و روستایی خراسان جنوبی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید ملانوری" در بازدید از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به رفع مشکلات آب استان، خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه‌ها با هدف کاهش هدررفت آب باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و به طور جدی دنبال شود.
به گفته وی؛ میانگین 35 درصدی هدررفت آب در مجموع شبکه های شهری و روستایی، رقم بسیار بالایی است.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: بر این اساس، یک سوم آب تولیدی استان از طریق شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود که اصلاً  در مقابل هزینه‌هایی که برای استحصال و بهداشتی کردن آب می‌شود، قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: اگر این میزان آب به شبکه برگشته و در مدار مصرف قرار گیرد، کمک بزرگی به موضوع تأمین آب مورد نیاز استان می‌کند.
ملانوری خاطرنشان کرد: اگر به جای اینکه به دنبال منابع جدید باشیم، چاه حفر کنیم یا با آزمون و خطا به منابع آبی شیرین دست یابیم، همین آب موجود را نگهداریم و درست مصرف کنیم، قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
وی شناسایی و حذف مصارف غیرمجاز را نیز یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی خواند و گفت: شرکت آب و فاضلاب می‌بایست با یک برنامه عملیاتی جامع، هر چه سریعتر نسبت به شناسایی و حذف این مصارف اقدام کند.
استاندار خراسان جنوبی ضمن اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در مدیریت منابع موجود و برنامه‌ریزی‌هایی که برای تامین آب مورد نیاز مردم، خاطرنشان کرد: تامین آب به ویژه آب شرب مورد نیاز مردم در این فصل گرم، امری بسیار مهم و ضروری است.
به گفته وی؛ با توجه به شرایط کرونایی موجود و ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی، تامین آب بهداشتی مورد نیاز مردم هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب استان، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اندک سال زراعی جاری و کاهش محسوس سطح منابع آبی، مهمترین وظیفه قرارگاه آب، کمک به شرکت آب و فاضلاب استان در تامین آب مورد نیاز مردم است.
ملانوری تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های موجود کلیه دستگاه‌های اجرایی، به منظور تأمین آب مورد نیاز مردم استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد تا ان‌شاء‌الله این فصل را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تأمین آب، عامل ماندگاری جمعیت، ایجاد اشتغال پایدار و مؤثر در رقم خوردن توسعه است،
گفت: اگر نتوانیم آب مورد نیاز مردم استان به ویژه در روستاها و مناطق مرزی تأمین کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که جمعیت در این مناطق ماندگار شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات