همزمان با هفته محیط زیست؛ بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و انسانی شرکت شهدینه آران هشت بهشت

همزمان با هفته محیط زیست؛ بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و انسانی شرکت شهدینه آران هشت بهشت



همزمان با هفته محیط زیست؛ با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و انسانی شرکت شهدینه آران هشت بهشت مورد بهره برداری قرارگرفت.
به گزارش«پارما» ایرج حشمتی در آیین بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و انسانی شرکت شهدینه آران هشت بهشت (گلشهد نقش جهان) با تبریک هفته محیط زیست 17تا 23خرداد 1400با شعار:« نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران، بازنگری، نوسازی‌بازسازی» افزود: سازمان ملل یک برنامه 10 ساله را تا سال 2030 را برای ترمیم اکوسیستم ها پیش بینی کرده است.
وی اظهار داشت: در گزارش های جهانی اعلام شد که اگر فقط 16 درصد اکوسیستم های تغییرکاربری داده شده را اصلاح کنیم چیزی حدود 60 در صد گونه های در معرض خطر انقراض را می توانیم جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ محیط زیست افزود: همان طور که معظم له فرمودند محیط زیست مال این دولت و آن دولت نیست بلکه برای نسل های آینده است و ما باید در این راستا حرکت کنیم.
حشمتی با قدردانی از اقدام زیست محیطی این واحد صنعتی در مسیر توسعه پایدار تصریح کرد: واحد های صنعتی که در مسیر توسعه پایدار گام بر می دارند داری چهار رکن مهم می باشند.
وی گفت: این دسته از صنعت ها در ابتدا باید توجیه اقتصادی داشته باشند لیکن نباید باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، برهم زدن نظم اجتماعی و از همه مهمتر باعث پایمال شدن حقوق نسل های آینده را فراهم سازد است که در این زمینه سازمان محیط زیست تقش مهمی را ایفا می کند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آب و خشکسالی در استان اظهار داشت: در اصفهان موضوع بازچرخانی آب ، استفاده از پساب، و تصفیه پساب و مواردی از این دسته می تواند یکی از اولویت های اصلی فعالیت های صنایع در دهه های آینده باشد.
وی افزود: این امر می تواند خود نقش مهمی در حفظ حقوق نسل آینده ایفا کند .
تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت 1200متر مکعب در شبانه روز مجهز به سیستم تصفیه تکمیلی ( سیستم اکسایش با استفاده از گاز ازن) با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال روز چهارشنبه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، معاون فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و برخی از مسوولان شهرستانی درشهرستان شاهین شهر و میمه روبروی شهرک صنعتی مورچه خورت به بهره برداری رسید.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات