بهره‌برداری از6800  هکتار شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در ایلام و کرمانشاه / سرمایه‌گذاری 570 میلیارد تومانی وزارت نیرو در 2 استان کشور

بهره‌برداری از6800 هکتار شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در ایلام و کرمانشاه / سرمایه‌گذاری 570 میلیارد تومانی وزارت نیرو در 2 استان کشور

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" صبح امروز پنجشنبه بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری استان‌های ایلام و کرمانشاه را در سطح 6800 هکتار با اعتباری مجموعاً حدود 570 میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری را به بهره‌برداری ‌رساند.
بر این اساس، اراضی تحت پوشش این بخش طرح گرمسیری شامل 2371 هکتار از اراضی دشت ذهاب جنوبي، 1256 هکتار از اراضی دشت حومه قراويز، 423 هکتار از اراضی دشت جگرلوي جنوبي در استان کرمانشاه و  بهبود 2750 هکتار از اراضی دشت کنجانچم در استان ایلام می‌باشند.
این گزارش حاکی است که با بهره‌برداری از این بخش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی طرح بزرگ گرمسیری، به‌طور میانگین برای 10 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت این طرح ملی دارد.
همچنین بهره‌برداری از این طرح عظیم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی به میزان 70 هزار تن انواع گندم، ذرت و صیفی‌جات خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، افزایش محصولات کشاورزی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساکنان منطقه و ثبات و امنیت پایدار در منطقه از اهداف این پروژه است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات