عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صومعه سرا آغاز شد

عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صومعه سرا آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و استاندار گیلان کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا به زمین خورد.
"حسینعلی امیری" معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صومعه سرا، با اشاره به اینکه خدمت به مردم تعطیلی ندارد، گفت: دولت تا آخرین روز فعالیت خود، در خدمت به مردم آماده است.
وی با اشاره به تحریم و فشارهای اقتصادی، اظهار کرد: تحریم و کرونا طی یک سال گذشته آسیب بسیاری به منابع کشور وارد کرده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به روزهای پایانی کار دولت دوازدهم، تأکید کرد: ما تا آخرین روز متعهد هستیم و به خدمت‌رسانی بدون منت به مردم ادامه می‌دهیم و پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در مناطق مختلف کشور در حال انجام است که نشان‌دهنده این است که به سمت توسعه متوازن در حال حرکت هستیم.
در ادامه "ارسلان زارع" استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به اجرای طرح‌ها با پیوست حفظ محیط زیست، گفت: استان گیلان علاوه بر ظرفیت‌های گوناگون و ارزشمند طبیعی و مواهب الهی از منابع انسانی غنی برخوردار است و اجرای تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا به بهبود معیشت مردم اطراف تالاب کمک می‌کند.
وی با اشاره به اجرای پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب و اهمیت آن، افزود: دلیل اهمیت اجرای این پروژه توجه به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان گیلان و شهرستان صومعه سرا است.
استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ مواهب و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان بسیار حائز اهمیت است، گفت: دولت نیز به این بخش توجه داشته و اقداماتی را انجام داده است.
وی با بیان اینکه تالاب انزلی و بهبود زندگی مردم در شهرستان صومعه سرا در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: اجرای تصفیه‌خانه به طور قطع به بهبود معیشت مردم این دو شهر که بر مبنای تالاب است کمک خواهد کرد.
‌این گزارش می‌افزاید، در ابتدای مراسم "سید محسن حسینی"مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تشریح پروژه و با بیان اینکه، این پروژه از چند نظر حائز اهمیت است، افزود: جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی مهم‌ترین مزیت اجرای این پروژه است.
وی با بیان اینکه تالاب انزلی در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی دارد و اجرای این پروژه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به این تالاب، اتفاق خوبی است، افزود: در مدول اول این پروژه ۶ هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه روز فاضلاب تصفیه خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در مدول نهایی این ظرفیت به بیش از ۱۲ هزار متر مکعب خواهد رسید، گفت: جمعیت تحت پوشش در مجموع فاز اول و دوم اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ هزار نفر خواهد بود.
وی به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی این پروژه اشاره و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح طی دو سال و نیم اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید و مبلغ اولیه قرارداد آن ۱۰۳ میلیارد تومان برآورد شده است.
حسینی با بیان اینکه این پروژه به صورت EPC ساخته می‌شود، ادامه داد: در مجموع دو پروژه احداث تصفیه‌خانه دیگر نیز در حال حاضر در آستارا و انزلی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها گام مؤثری در حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات