کشف ۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان چابهار

کشف ۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهرستان چابهار

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود اکبری" با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف برق و از طرفی، شدت گرمای کم‌‍سابقه این ایام، تامین برق منازل و مراکز درمانی در اولویت شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان قرار دارد و با توجه به سهم بالای مصرفی این مزارع، کشف و ضبط مراکز غیر مجاز از برنامه‌های مهم و مستمر این شرکت است .
وی با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیر مجاز رمز ارز دارد گفت: دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌‌های ناخواسته را سبب می‌شوند، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به دفتر حراست شرکت توزیع برق به شماره ۳۱۱۳۷۱۰۴ و یا از طریق سامانه ۱۲۱ اتفاقات برق استان گزارش کنند .
مدیر امور توزیع برق شهرستان چابهار تصریح کرد: ضمن حفظ محرمانگی موضوع، به افرادی که در  کشف و جمع آوری این مراکز همکاری کنند طبق دستورالعمل تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت تعلق می‌گیرد .
این گزارش می‌افزاید، هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد . تاکنون بیش‌ از 509 دستگاه ماینر از ۲۹ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در سطح استان کشف و ضبط شده است .


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات