برنامه‌ریزی آبفای کشور  برای رفع چالش‌های آبی در کردستان

برنامه‌ریزی آبفای کشور برای رفع چالش‌های آبی در کردستان

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا جانباز" در جلسه بررسی تنش آبی در شهرستان‌های استان کردستان که روز یکشنبه 23 خردادماه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی انجام شده است تا تمامی شهرهای استان کردستان به منابع تأمین آبی سطحی متصل شوند و تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم را در این خصوص مهیا کنیم.
وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در کشور گفت: این مسئله می‌تواند موجب مشکلات جدی در روستاها شود و لذا لازم است در این خصوص تلاش بیشتری انجام شود؛ همچنین در مورد شهرهای سقز و دیواندره که ممکن است با تنش آبی مواجه شوند باید همت بیشتری به خرج داده شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: تأکیدات لازم را به شرکت‌های توزیع برق نیز داشته‌ایم تا برق مورد نیاز ایستگاه‌های پمپاژ و فیدرها تامین شود تا دچار کم آبی ناشی از قطعی برق نباشیم.
جانباز با تقدیر از تلاش‌های آبفا کردستان برای مدیریت شرایط فعلی خاطرنشان کرد: در حد توان توجه کافی به چالش‌های استان در حوزه آب را خواهیم داشت.
"علیرضا تخت شاهی" مدیرعامل شرکت آبفا کردستان هم با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال‌جاری تصریح کرد: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای به‌خصوص در روستاها در حوزه تأمین آب شرب داریم و لازم است این موضوع به شکلی صحیح مدیریت شود.
وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف در دوران اوج مصرف را در تابستان پیش رو خواهیم اندیشید تا ان‌شاءلله بتوانیم از این مقطع به شکلی مناسب گذر کنیم.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در خصوص انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق نیز گفت: در تیرماه 20 میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق منتقل می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت آب و نیروی منابع ایران که متولی اجرای پروژه است، 20 میلیون مترمکعب نیز شهریورماه منتقل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز با اشاره به کاهش بارندگی ها خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه امسال 83 درصد و در اردیبهشت ماه 93 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته در استان اتفاق افتاد و به نوعی بهار امسال خشک‌ترین بهار 52 سال اخیر به شمار می‌رود.






لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات