نصب علائم ترافیکی در راستای ساماندهی ترافیک شهری

نصب علائم ترافیکی در راستای ساماندهی ترافیک شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، احمد گوران رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری در جلسه شورای اداری شهرداری ساری گفت: با تأکید طالبی شهردار ساری برنامه‌ریزی جهت سهولت عبور و مرور شهروندان در دستور کار این سازمان قرار گرفت و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای شناسایی نقاط حادثه‌خیز متمرکز کردیم.

وی به طراحی 4 پروژه اصلاح هندسی در یک ماه اخیر اشاره کرد که باهدف بازگشایی گره ترافیکی، ساماندهی ترافیک، نظم‌بخشی به تردد وسایل نقلیه، کاهش تصادفات و تغییر مبلمان شهری به‌ویژه در تقاطع‌ها انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری افزود: چهارراه ابن شهرآشوب، چهارراه کوی سنگ خیابان شهدای محراب و چهارراه آزادی ازجمله مناطقی هستند که پروژه اصلاح هندسی توسط این سازمان طراحی شده  و امروز شاهدیم که این پروژه گره‌های ترافیکی را در این منطقه به حداقل رسانده است.

وی به خط‌کشی محوری در معابر شهر ساری اشاره کرد و گفت: خط‌ کشی معابر یکی از اقدامات اصلی این سازمان در راستای ایمنی و نظم‌ دهی به ترافیک شهر و ایمنی شهروندان است که در دوره‌های زمانی مختلف انجام می‌شود.

گوران یادآور شد: خط‌ کشی 25 هزار متر از معابر سطح شهر جهت سهولت عبور و مرور و ایمن‌سازی تردد شهروندان از دیگر فعالیت‌های سازمان طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های ترافیکی شهر با استفاده از توان درون سازمانی و نصب علائم ترافیکی را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و گفت: در بازدیدهای میدانی مکان‌های موردنیاز در سطح منطقه شناسایی و نسبت به نصب تجهیزات ترافیکی اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: نصب تابلوها و علائم ترافیکی باهدف افزایش ایمنی، کاهش تصادفات، روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور انجام می‌شود.

گوران بابیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی درزمینه ترافیک از برنامه‌های آتی این سازمان است، افزود: فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات