فیلم، راهکاري برای بیان مخاطرات آینده بدون آب و انرژی

فیلم، راهکاري برای بیان مخاطرات آینده بدون آب و انرژی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای آّب و انرژی روز دوشنبه در بیانیه پایانی این جشنواره، اظهار کرد: داوران این جشنواره تشکر بی‌شائبه خود را از فیلمسازان، برگزارکنندگان و کلیه مشارکت کنندگانی که در هر کجای ایران عزیز و کشورهای همسایه به تماشای این فیلم‌ها نشستند، مبذول می‌دارد و این جشنواره، ستایش خود را از تلاش خلاقانه  فیلمسازان در بخش‌های انیمیشن با 46 اثر، مستند با 56 اثر و بخش داستانی با تعداد قابل ملاحظه 150 فیلم اعلام می‌کند.
این بیانیه اضافه می‌کند: این فیلم‌ها نه تنها از فیلمسازان پرتلاش ایرانی بلکه از فیلمسازان و هنرمندان کشورهای عزیز همسایه شامل افغانستان و پاکستان نیز به جشنواره وارد شده است که از میان آن‌ها، آثار ارزشمندی به‌عنوان برگزیدگان و نیز شایسته تقدیر اعلام می‌شوند.
هیئت داوران این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره که اهداف خود را تشویق و تعلیم صرفه‌جویی در مصرف برق و آب می‌داند، امیدوار است تا بتواند از طریق فیلم، مخاطرات آینده‌ی بدون این منابع انرژی را اعلام کند. هئیت داوران و برگزارکنندگان این جشنواره با اشتیاق و هیجان غیرقابل توصیفی مشتاق مشارکت و دریافت‌ فیلم‌های فیلمسازان ایرانی و دیگر کشورهای همسایه‌ در دور بعدی خود است.
این هیئت در پایان امید دارد، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید سینما و نیز کارشناسان خبره‌ی آب و انرژی کشور در دوره بعد جشنواره شاهد آثاری با کیفیت تر و نیز در خور توجه با مضامین جشنواره باشد.
این گزارش می‌افزاید، گروه داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای آب و انرژی متشکل از احمد الستی، بهرام عظیمی و مهرداد اسکویی، که آرای خود را در سه بخش انیمیشن، مستند و داستانی بیان کرده‌اند، خشنودی خود را از فیلم‌های دریافتی این دوره از جشنواره نیز ابراز می‌کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات