تدوين و اجرای سه هزار برنامه تعميراتي براي آمادگي گذر مطمئن از پيك بار 1400

تدوين و اجرای سه هزار برنامه تعميراتي براي آمادگي گذر مطمئن از پيك بار 1400

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن عبدالرضايي" با اشاره به تدوین و اجرای حدود سه هزار برنامه در طول سال توسط این امور در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شرایط امسال شبكه تحت پوشش را از نظر توليد و مصرف با توجه به شروع گرماي زودرس و افزایش ميانگين دمای وزني توليد و مصرف، افزایش رشد مصرف بيش از ميانگين سال‌هاي گذشته، عدم تناسب مصرف با تولید، مصرف بالاي مراكز توليد رمز ارزها، رشد مصرف در بخش کشاورزی، تاخير در اجراي برنامه اورهال واحدهاي نيروگاهي به دليل كمبود سوخت در زمستان سال گذشته‌، كاهش نزولات جوي در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل و در نتيجه محدوديت درتولید نيروگاه‌هاي برق آبي را نسبت به سال گذشته متفاوت ارزیابی کرد.
وی در ادامه اعمال مدیریت مصرف در شبکه تحت پوشش و همچنین کنترل و پایش شبکه در فصل سرد زمستان را با توجه به محدودیت سوخت نیروگاه‌‌ها و کمبود تولید در شبکه تهران و بالا بودن بار خطوط تبادلی شبکه جنوب به شمال و همچنین قدمت استفاده از تجهيزات را یکی از چالش‌های بهره‌برداري امور ديسپاچينگ منطقه‌اي برشمرد.
عبدالرضايي در همین زمینه ادامه داد: برای مثال پست‌ها و نيروگاه‌هاي شهيد فيروزي(طرشت)، بعثت، منتظر قائم، ري گازي، معنوی، دوشان تپه، قم و ... كه داراي قدمت بالايي هستند و به‌منظور استفاده هرچه بهتر از تجهيزات پست‌ها و نيروگاه‌هاي مورد اشاره اين امور تمركز خـود را در اجراي برنامه‌هاي دقيــق ســرويس و تعميرات و نيز پايـش مداوم تجهيزات ایستگاه‌ها فوق‌الذکر قـرار داده و بـه هر روش ممكـن، سعي کرده است تا به نحو مطلوب شبکه را مورد بهره‌برداري قرار دهد.
مدیر امور دیسپاچینگ منطقه‌ای عنوان کرد: با همه محدویت‌های اشاره شده، حفظ پایداری و امنیت و قابلیت اطمینان شبکه تحت پوشش از مهمترین رسالت دیسپاچینگ منطقه‌ای است و با اشاره به اینکه از سال 1382 تاکنون و به‌مدت 18 سال black out در شبکه نداشته‌ایم این اتفاق خوب را از افتخارات صنعت برق و شرکت برق منطقه‌ای تهران دانست.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با همه محدودیت‌‌های شبکه و شرایط کرونا و ابتلای تعدادی از پرسنل دیسپاچینگ به بیماری کرونا، با تلاش سایر همکاران امور سعی شد تا هیچگونه خلل و نقصان جدی در انجام وظایف جاری در کنترل شبکه وسیع تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران ایجاد نشود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات