تجارت از بندرعباس تا روسیه معطل یک خط ریل! / قطار به عسلویه هم میرود؟
یک کارشناس حوزه حمل و نقل ریلی گفت: کریدورهایی داریم که از آنها استفاده نمیکنیم. در رابطه با معایب، مدت زمان این جا به جایی قابل مطرح است زیرا در حمل و نقل آبی مدت زمان بیشتری صرف میشود تا محموله به دست کشور مقصد برسد که این موضوع چون محصولات پتروشیمی دارای تاریخ انقضا نیستند زیاد مطرح نیست. این کارشناس حوزه ریلی بیان میکند: بحث توانایی و استفاده از کریدورها تنها به اراده ایران بستگی ندارد زیرا موضوع فعالیت کریدورها در دست بخشهای خصوصی است و این بدین معناست که بازرگانان و یا شرکتهای تجاری که در این مسیر فعالیت دارند باید در بخش خصوصی فعالیت داشته باشند. وی تصریح کرد: هم اکنون ما کریدورهایی داریم که افغانستان برای حمل بار خود به ترکیه، ازبکستان یا آسیای مرکزی از آن استفاده میکند که از خاک ایران میگذرد و به سمت ترکیه و اروپا حرکت میکند. کریدور شرقی-غربی داریم که ...
متن کامل خبر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات