برگزاری آئین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان

برگزاری آئین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان

برگزاری آئین گرامیداشت سالروز  میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان

آئین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان با تجلیل از محیط بانان نمونه استان برگزارشد.

به گزارش«پارما» آئین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا(ع) و روز ملی محیط بان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مدیرعامل شرکت گاز استان، معاونین و مدیران ستادی اداره کل ، برخی از محیط بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این آئین با تبریک میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان گفت: محیط بانان با وجود امکانات محدود از هیچ تلاش و کوششی برای حفاظت از حریم طبیعت دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب و علوفه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اظهار داشت: امسال سال خشکی را برای تمام مناطق به دلیل کم بارشی در پیش داریم و گونه آسیب پذیر آهو با توجه به فصل زایمان در معرض خطر است و به حاشیه مناطق محیط زیست و مزارع هجوم می آورند.

وی افزود: در این راستا تلاش حیات وحش برای پیدا کردن آب و علوفه کار محیط بانان را نیز سخت تر می کند .

وی تصریح کرد: اگر همه محیط بان باشیم می توانیم از معضل بزرگ خشکسالی که دچار آن شده ایم به راحتی عبور کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست کشور و سپاسگزاری از تک تک محیط بانان استان اصفهان گفت: قدر محیط بانان را بیشتر بدانیم چون از ثمرات این فعالیت ها نسل امروز و حتی نسل های آتی نیز بهره مند خواهند شد.

حجت السلام والمسلمین سرافراز به عنوان سخنران مذهبی در این مراسم گفت: محیط بانی شغل نیست و یک ویژگی خاص درونی است که عشق نام دارد.

وی با تاکید بر توجه خدواند به انسان و حفظ طبیعت اظهار داشت: روایات و آیات زیادی از کلام الهی و ائمه اطهار در باره محیط زیست، طبیعت، و امنیت آمده است.

وی در ادامه به جایگاه والای شغل محیط بانی با توجه به قرآن و روایات پرداخت.

همچنین محمد جواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان روز ملی محیط بان را به مدیریت و کارکنان این اداره کل تبریک گفتند و از محیط بان رضا خسروی که اوایل خرداد ماه سال جاری توسط دو متخلف شکار وصید به شدت مجروح شده بود، تجلیل کردند.

در ادامه این مراسم از فرزاد نیکبخت محیط دار دوم، ، عباسقلی جلالی محیط دار دوم، رضا کیانی محیط دار سوم، رضا رستمی زاده محیط بان سوم به عنوان محیط بانان نمونه سال 1399 تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم مرتضی پیرمرادیان از کارکنان حفاظت محیط زیست استان در وصف حضرت امام رضا (ع) به مولودی خوانی پرداخت و پس از برگزاری مسابقه فرهنگی حضوری و غیرحضوری به نفرات برتر نیز جوایزی اهداء شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات