24 پروژه صنعت آب و برق در 8 استان کشور فردا به بهره‌برداري می‌رسد

24 پروژه صنعت آب و برق در 8 استان کشور فردا به بهره‌برداري می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از 24 پروژه صنعت آب و برق آماده افتتاح، 23 پروژه برقی و یک پروژه نیز آبی است که از این مقدار طبق برنامه، 9 پروژه در استان خوزستان، چهار پروژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، چهار پروژه در استان بوشهر، سه پروژه در استان کرمان و در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، فارس و مازندران هر کدام یک پروژه آماده بهره‌برداری است.
بر این اساس، فردا در استان خوزستان سه نیروگاه خورشیدی و 6 پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق مجموعا 9 پروژه در 6 شهرستان دزفول، ایذه، رامهرمز، اهواز، شوشتر و باغملک استان خوزستان با اعتبار 159 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
طبق برنامه، چهار پروژه افزایش و توسعه طرح‌های انتقال برق در استان کهگیلویه و بویر احمد با اعتبار 150.8 میلیارد تومان برای تحقق هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق برای تامین برق مشترکان و کاهش طول فیدرهای توزیع و افزایش قابلیت مانور در شبکه توزیع افتتاح خواهد شد.
همچنین در استان بوشهر نیز چهار پروژه انتقال و توسعه طرح‌های برقی با اعتبار 85 میلیارد تومان در سه شهرستان بوشهر، عسلویه و دشتسان به بهره‌برداری خواهد رسید.
این گزارش می‌افزاید، در دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سه پروژه نیروگاه مقیاس کوچک 8 مگاواتی و احداث پست و کلیدخانه با اعتبار 202 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
بر اساس این گزارش، در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و فارس هر کدام یک پروژه صنعت برق به ارزش 283 میلیارد تومان و در استان مازندران نیز تنها پروژه آبی این هفته با سرمایه‌گذاری 23 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات