شناسایی ۶۱ مرکزغیرمجاز استخراج رمز ارز در استان کردستان

شناسایی ۶۱ مرکزغیرمجاز استخراج رمز ارز در استان کردستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هیوا خرم" در تشریح این خبر گفت: با شناسایی این نقاط بالغ بر ۱۲۰۰ کیلووات برق از مراکز استخراج رمزارز در استان کردستان به شبکه برق  جهت تأمین برق پایدار مشترکان استان، افزوده شد .
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها، یکی از بهترین شیوه‌های عملیاتی مقابله با این موضوع است، افزود: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش در این خصوص در شهرستان‌های تابعه به افرادی که مراکز غیرمجاز را معرفی کرده‌اند، پاداش پرداخت شده است .
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اطلاعات هموطنان (کسانی که مراکز غیرمجاز رمزارزها را اطلاع می‌دهند) محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود، گفت: برای مقابله با این پدیده شوم، پس از شناسایی مراکز فوق، نسبت به قطع برق مشترک آنان اقدام خواهد شد، همچنین جریمه‌ای سنگین و تعدیلی‌های متناسب با میزان مصرف براساس نرخ‌های ابلاغ شده، اعمال خواهد شد و در ادامه با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی، پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراکز انتظامی و قضایی تحویل خواهد شد که برای اخذ خسارت‌های مربوطه اقدام شود .
معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان همچنین با بیان اینکه بهای برق مصرفی مراکز غیرمجاز از زمان آغاز فعالیت با نرخ برق صادراتی محاسبه خواهد شد، اظهار داشت: خسارت‌های وارده این مراکز به شبکه برق نیز از آن‌ها اخذ خواهد شد و تاکنون نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال  جریمه تعدیلی و قبض در این ارتباط صادر شده است .
خرم در ادامه افزود: مصرف هر دستگاه مانیر استخراج رمزارز معادل ۱۵ دستگاه یخچال یا یک‌دستگاه کولر گازی است، تعداد زیادی از فعالان غیرمجاز رمزارزها در بخش خانگی شبکه توزیع برق فعالیت می‌کنند و به شبکه خانگی و تجهیزات مشترکان آسیب وارد می‌نماید .
خرم در پایان سخنان خود بیان کرد:  برآورد شده که برای تولید هر واحد ارز مجازی بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مصرفی نیاز است که این میزان، مصرف برق ۱۰۰ سال یک خانوار معمولی و یا تامین برق حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در طی یک شبانه روز است .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات