اجرای طرح جامع جهت مدیریت تنش آبی شهرستان مشهد در تابستان ۱۴۰۰

اجرای طرح جامع جهت مدیریت تنش آبی شهرستان مشهد در تابستان ۱۴۰۰

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین اسماعیلیان" با اشاره به وضعیت تنش آبی شهر مشهد و روستاهای اطراف آن در تشریح مدیریت تامین آب اظهار داشت: بهسازی و مهندسی مجدد و جابه‌جایی چاه‌ها با هدف استحصال آب و تامین آب پایدار تکمیل مخازن و خطوط انتقال مربوطه به میزان 110 هزار متر مکعب، جداسازی 69 کیلومتر پهنه های فشاری در فاز اول اجرایی، اصلاح شبکه موثر به میزان 50 کیلومتر و ارتقای کیفی 10 حلقه چاه از جمله اقدامات مرتبط با طرح جامع بهبود تامین آب شهرستان مشهد است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه نبی اکرم (ص) به عنوان اهم طرح‌های بهبود تامین آب تصریح کرد: اجرای خطوط جمع آوری چاه‌ها با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب مشهد در پهنه‌های ( A ، L ، S ) تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
اسماعیلیان در ارتباط با تامین آب در روستاهای تحویل گرفته شده عنوان کرد: از ابتدای سال 99 با آغاز فرآیند یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد 222 روستا با جمعیت حدود 245 هزار نفر تحت پوشش شرکت قرار گرفت که در ابتدای تحویل گیری بر اساس پایش صورت گرفته تعداد 140روستا با تنش آبی مواجه بودند که با اجرای عملیات اضطراری صورت گرفته سعی در کاهش و رفع مشکلات تامین آب آنان شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهای تحت پوشش به 262 روستا با جمعیت حدود 300 هزار نفر رسیده‌اند و تعداد 113 روستا در شرایط تنش آبی قرار دارد.
وی در خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته و در رابطه با پروژه‌های اجرایی جهت بهبود تامین آب روستاها خاطرنشان کرد: به‌منظور مدیریت تامین آب جهت گذر از تنش آبی خصوصا طی تابستان سال‌جاری در روستاها، اقداماتی مانند ساخت 10 باب مخزن به ظرفیت 4 هزار متر مکعب، خرید و نصب 60 دستگاه پمپ و الکتروپمپ، اجرای 40 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال و نیز تکمیل 6 باب ایستگاه پمپاژ و همچنین حفر و جابجایی 29 حلقه چاه انجام شده که در راستای مدیریت تنش آبی در روستاها است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: با وجود مشکلات جدی در تأمین آب مشهد و برنامه‌ریزی‌های فوق الذکر، تأمین آب نیازمند همراهی همه جانبه تمامی شهروندان است که امیدواریم با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع موجود آب، از تابستان امسال با کمترین تنش آبی عبور کنیم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات