سرهنگ محبت خانی: سازمان حفاظت محیط زیست همیشه کنار محیط‌بانان می‌ایستد

سرهنگ محبت خانی: سازمان حفاظت محیط زیست همیشه کنار محیط‌بانان می‌ایستد

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان هیچ محیط بانی را بدون کمک نگذاشته است؛ محیط بانانی که برابر قانون کار کردند و از قانون تخطی نکردند، همیشه مورد حمایت سازمان بودند و هستند.
به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، برای محیط بان همدانی پس از پنج سال رای برائت از قتل عمد صادر و طبق ماده 291 قانون مجازات اسلامی قتل اتفاق افتاده در جریان این درگیری، «شبه عمد» تشخیص داده شده است. سرهنگ جمشید محبت خانی در این باره اظهار کرد: زمانی که ما وارد مسوولیت محیط بانی شدیم این پرونده، یکی از پرونده های درحال رسیدگی بود.

وی ادامه داد: ابتدا، قاضی پرونده قتل عمد تشخیض داد و به همین دلیل محیط بان ما به حکم قصاص محکوم شد. ما به این موضوع اعتراض کردیم، نهایتا پرونده به دیوان عالی کشور رفت و دوباره برای بررسی مجدد به همدان ارسال شد، قاضی پرونده دوباره قتل عمد تشخیص و حکم قصاص داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باز اعتراض کردیم، پرونده به دیوان عالی کشور آمد، ادله هایی که در بازدیدهای میدانی بازسازی شد، در پرونده گذاشته و پرونده دوباره به همدان ارجاع داده شد؛ قاضی پرونده تشخیص داد که قتل شبه عمد است و محیط بان با توجه به اینکه قتل عمد نبود، به حبس و پرداخت دیه محکوم شد. دوران حبسی که گذرانده نیز از مدت محکومیت وی کاسته می شود.

سرهنگ محبت خانی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست همیشه در کنار محیط بانان بوده است، یادآور شد که سازمان در پرداخت دیه همکاری می کند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات