همدردی مسئولان محیط زیست استان اصفهان با خبرگزاری های ایسنا و ایرنا

همدردی مسئولان محیط زیست استان اصفهان با خبرگزاری های ایسنا و ایرنا

همدردی مسئولان محیط زیست استان اصفهان ب ا خبرگزاری های ایسنا و ایرنا

به گزارش«پارما» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به همراه رئیس اداره روابط عمومی و رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با حضور در دفتر خبرگزاری های  ایسنا و ایرنا مراتب همدردی خود را به مناسبت درگذشت 2 خبرنگار جوان فعال ، مطالبه‌گر و پرتلاش ابراز کردند.

به گزارش "پارما" اصفهان چند روز از درگذشت دو خبرنگار جوان محیط زیست در حادثه دردناک واژگونی اتوبوس خبرنگاران می‌گذرد، اما داغ دو جوان فعال و مطالبه‌گر ایسنا و ایرنا در حوزه محیط زیست همچنان تازه است.

از روز وقوع حادثه تلخ درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، پیام‌های تسلیت و همدردی بسیاری از سوی ادارات، نهادها و بخش‌های مختلف به دفتر خبرگزاری ایسنا در اصفهان ارسال شد و بسیاری از چهره‌های حقیقی و حقوقی مراتب همدردی خود را با خبرنگاران ایسنا و ایرنا به مناسبت از دست دادن همکاران جوان و پرتلاش‌شان ابراز کرده اند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به همراه رئیس اداره روابط عمومی و رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با حضور در دفتر این 2 خبرگزاری مراتب همدردی خود را به مناسبت درگذشت این دو خبرنگار فقید ابراز کردند .

خبرنگاران محیط زیست، متفاوت و ارزشمند

به گزارش ایسنا، ایرج حشمی-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبرنگاران حوزه محیط زیست را متفاوت با خبرنگاران حوزه های دیگر دانست و گفت: خبرنگاران محیط زیست افراد دغدغه‌مندی هستند که ابتدا به حوزه محیط زیست ورود می کنند و وقتی می بینند صدایشان به جایی نمی رسد، وارد عرصه خبرگزاری می شوند، به همین دلیل است که دفاع خبرنگاران از محیط زیست جانانه و با استدلال و منطق بیشتری است و مطالب آنها نیز به دل مردم می نشیند .

وی افزود: خبرنگاران محیط زیست گاهی مجبور به تعدیل اخبار خود از سوی رسانه‌هایشان هستند و این دومین دغدغه خبرنگاران حوزه محیط زیست است که آنها را از حوزه های دیگر متمایز می کند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان جایگاه خبرنگاران محیط زیست را بسیار بالا دانست و گفت: از دست دادن این دو خبرنگار ارزشمند محیط زیست ضایعه بزرگی بود. امیدواریم خداوند به خانواده آنها صبر دهد و خانواده ایسنا و ایرنا این بخش را همچنان فعال و پویا نگه دارند .

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست تنها دستگاهی است که وظیفه حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی و حفظ حقوق نسل های آینده را به عهده دارد، تصریح کرد: متاسفانه رعایت چارچوب های توسعه پایدار برای فعالیت های اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و بسیاری از تولیدکنندگان به دلایل مختلف رعایت چارچوب های زیست محیطی را بر نمی تابند و وارد چالش با محیط زیست می شوند، درحالی که محیط زیست وظیفه دارد در کنار توسعه پایدار، مراقب حفظ منابع طبیعی برای نسل حاضر و آینده باشد .

حشمتی افزود: وظیفه داشتم روز اول وقوع این حادثه تلخ برای ابراز همدردی و تسلیت به دو خبرگزاری ایسنا و ایرنا بروم ولی به واسطه ماموریتی در تهران بودم و امروز برای عرض تسلیت به ایسنا آمدم .

منابع و همکاری های مشترک محیط زیست و رسانه

سید مصطفی قادریان-رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز با بیان اینکه محیط زیست دستگاه صرف دولتی نیست و بیشترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: ما نه تنها برای دفاع از حقوق مردم، بلکه آهوان گرسنه و بی پناه حیات وحش استان اصفهان دغدغه داریم و در این راستا ارتباط نزدیک و صمیمانه‌ای با خبرگزاری ایسنا داشته ایم .

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان و خبرگزاری ایسنا در اصفهان منافع مشترکی دارند، اظهار امیدواری کرد که همکاری این دو مجموعه همچنان ادامه داشته باشد، در عین حال که خبرگزاری های مرجع به حوزه محیط زیست بیشتر بپردازند که حیات همه ما در گرو آن است .

فیروزه سعادتی-رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان نیز با اظهار امیدواری از اینکه برای آخرین بار برای تسلیت به این خبرگزاری بیاید و بعد از این برای بهبودی و حال خوب محیط زیست کشور و به ویژه استان اصفهان دور همدیگر جمع شویم .

وی اعلام آمادگی کرد که اداره کل حفاظت محیط زیست استان با توان و امکاناتی که در اختیار دارد در خدمت رسانه ها باشد و با ارتباط با سازمان های مردم نهاد دارای صلاحیت و مجوز و جلب مشارکت های مردمی بتوان در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی استان گام برداشت .

عصر دوم تیرماه اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند، در حوالی شهر نقده واژگون شد که چندین مصدوم بر جای گذاشت و مهشاد کریمی، خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا در این سانحه جان خود را از دست دادند. پیکر این دو خبرنگار فقید روز جمعه ـ چهارم تیر ماه ـ در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات