تامین برق  استان مرکزی نیازمند همکاری همه جانبه صنایع بزرگ

تامین برق استان مرکزی نیازمند همکاری همه جانبه صنایع بزرگ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سعید فرخی" در ششمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ با بیان این مطلب افزود: شرکت توانیر سهیمه مصرف برق ابلاغی را متناسب با مصرف استان به ویژه صنایع  بزرگ در نظر بگیرد تا خدشه‌ای به صنعت و تولید استان وارد نشود.
وی اطلاع رسانی را از محورهای مهم مدیریت مصرف برق برشمرد و افزود: حجم اطلاع رسانی کار در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی باید گسترده‌تر شود.
فرخی بابیان اینکه صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می‌شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد .
وی اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم، به‌رغم شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی، گذر موفقی از پیک بار داشته باشیم .

ضرورت همکاری  مستمرشرکت آلومینیم با صنعت برق
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: در جلسه ستاد راهبری مدیریت بار کشور ابلاغ شده است که مدیریت صنایع بالای 3 مگاوات که از ساعت 12 تا 21 است باید رعایت شود.
"فرهاد شبیهی" بر مسائل مورد بحث دبیرخانه شورای امنیت ملی تاکید کرد و افزود: در بند 11 بخش "ب" مصوبه دبیرخانه شورای امنیت ملی اعلام شده است، توانیر موظف است در صورت کمبود تولید با برنامه نسبت به اطلاع رسانی قبلی نسبت به کاهش مصرف یا قطع برق مشترکان عمده اقدام کند که پس از رفع محدودیت، صنایع تولیدی در اولویت تامین برق قرار می‌گیرند.
وی افزود: صنایع آلومینیم برای رعایت همکاری باید یا برنامه تعمیرات و تعطیلات 15 روزه را اعمال کنند یا مصرف برق خود را تا 20 درصد کاهش دهند.

تامین برق مراکز آزمون سراسری استان مرکزی نیازمند مدیریت مصرف صنایع
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تامین برق مراکز آزمون سراسری استان مرکزی نیازمند مدیریت مصرف صنایع است.
"محمد اله داد" با توجه به اینکه افزایش بالای مصرف برق در روزانه رکورد جدیدی را رقم می‌زند، افزود: میزان مصرف برق به 64 هزار مگاوات در کشور رسیده و ناپایداری جدی در فرکانس شبکه رخ داده است.
وی با بیان این که بازدید میدانی از مراکز برگزاری آزمون به عمل آمده است، تاکید کرد: با توجه به برگزاري آزمون كنكور سراسري سال ۱۴۰۰ در روزهاي ۹ تا ۱۲ تيرماه و همزماني موضوع با گرماي هوا و به تبع آن افزايش نياز به مديريت مصرف با توجه به محدوديت‌هاي توليد برق در کشور تمهیدات لازم برای بروز حداقل خاموشی‌ها و تامین برق پایدار برای حوزه‌های امتحانی اتخاذ شده است که نیازمند همکاری صنایع است.
اله داد با اشاره به اینکه صنایع به صورت خیلی فشرده با توزیع برق همکاری دارند، افزود: بار مصرفی صنایع استان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزایش می‌یابد، بنابراین همکاری طی این دو روز نیز ضروری است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات