طرح ساماندهی موتور سیکلت...

به منظور ساماندهی موتورسیکلت سوران درشهر، جلسه ای با حضور معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک، نمایندگان راهنمایی و رانندگی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و برخی از کارشناسان حوزه ترافیک، در محل دفتر معاونت امور زیر بنایی و حمل نقل شهری شهرداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد - در این جلسه بر ادامه فعالیت سه کارگروه آموزش، ایمنی ترافیک، مهندسی ترافیک و اعمال قانون تاکید و در خصوص عدم کارایی لازم مسیر ویژه موتورسیکلت و اولویت اجرای مسیرهای دوچرخه سواری نسبت به مسیر موتورسیکلت ها بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه با توجه به احتمال وقوع تصادفات موتورسیکلت ها در تقاطعات غیر همسطح، اصلاح هندسی برخی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته و مقرر گردید بانک اطلاعاتی جامع تصادفات توسط راهور جهت ایمن سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز در اختیار شهرداری قرار گیرد و ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در این تقاطعات بررسی و مسیرهای جایگزین مشخص گردد.

مطالعات طرح ساماندهی موتور سیکلت ها توسط متخصصین و مشاورین ذیصلاح، تولید موتورهای ایمن با سرعت محدود شده، آرام سازی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر از دیگر تصمیمات مهم این نشست در حوزه آموزش و ایمنی ترافیک بود.

همچنین حوزه مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک در بحث آموزش رفتارهای ترافیکی، اقدامات موثری نظیر ساخت کلیپ های آموزشی، آموزش از طریق چاپ کتاب، بروشور و موشن گرافیک، برگزاری جشنواره و همایش های ترافیکی و ... انجام داده که نتایج بسیار ارزنده ای حاصل گردیده است.

در ادامه مقرر گردید علاوه بر تهیه کلیپ ها و بنر های آموزشی در فضای مجازی و سطح شهر، قوانین مرتبط با موتور سیکلت جهت اطلاع رسانی به راکبین، توسط کارگروه فرهنگ و آموزش ترافیک آماده و در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.

در پایان مقرر گردید یک محدوده مشخص در یکی از خیابان های پر تردد شهر برای ایجاد کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران در بازه زمانی سه ماهه به صورت آزمایشی انجام و درگام بعدی، گسترش آن به کل محدوده شهر صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات