برگزاری رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برخورد با متخلفان شکار و صید

برگزاری رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برخورد با متخلفان شکار و صید

رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برخورد با متخلفان شکار و صید در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو اصفهان برگزارشد.

به گزارش«پارما» فرمانده نیروی انتظامی استان در رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو اصفهان گفت: با تدابیر سردار "اشتری" فرمانده نیروی انتظامی کشور و مصوبه شورای تامین، نیروی انتظامی از امروز متفاوت تر از سال های گذشته در پشتیبانی از محیط بانان عزیز با تمام قوا وارد عمل شده است.

سردار "محمدرضا میرحیدری" در رزمایش مشترک پلیس و حفاظت محیط زیست بیان داشت : امروز نیروی انتظامی در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش با تمام توان در کنار نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست ایستاده و از سرمایه های ارزشمند کشورمان حفاظت می کند.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم از محیط زیست حراست کنیم و این سرمایه ملی را به آیندگان تحویل دهیم ، متاسفانه خشکسالی امسال باعث شده امنیت حیات وحش مورد تهدید قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کثرت تخلفات و شکار غیر مجاز توسط شکارچیان و افراد سودجو ادامه داد: با تدابیر سردار "اشتری" فرمانده نیروی انتظامی کشور و مصوبه شورای تأمین، نیروی انتظامی از امروز متفاوت تر از سال های گذشته در پشتیبانی از محیط بانان عزیز با تمام قوا وارد عمل شده است.

سردار میرحیدری اظهار داشت: کارکنان نیروی انتظامی و یگان های انتظامی همجوار با مناطق حفاظت شده ضمن شناسایی عناصر متخلف با اقدامات اطلاعاتی و حضور در منطقه این افراد سودجو را دستگیر و پس از توقیف سلاح و خودرو، آنها را به مراجع قضائی تحویل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: از مردم عزیز نیز استدعا دارم هر گونه اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات نیروی انتظامی در اسرع وقت انجام شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تورهای ایست و بازرسی پلیس فعال هستند و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی عناصر سودجو و شکارچیان غیر مجاز که به سرمایه های ملی کشورمان توجهی ندارند درحال انجام است و این نیرو تمام قد در کنار عزیزان محیط بان ایستاده است.

همچنین ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید براصل 50 قانون اساسی در حفاظت از محیط زیست اظهارداشت: طبق این اصل حفاطت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و صرفا این وظیفه به دستگاه حفاظت محیط زیست اختصاص نیافته است و خوشبختانه کارکنان نیروی انتظامی استان نیز با اقتدار تمام درکنار محیط بانان در حفاطت از ذخایر ژنتیکی استان تلاش می کنند

وی گفت: خروج حیات وحش از مناطق به دلیل خشکسالی مفرد و کاهش بارش های بهاری است و این موضوع کمبود آب و علوفه را در مناطق در پی داشته است.

وی تصریح کرد: این موضوع افزایش تخلف شکارهای غیر مجاز شده و کمک نیروی انتظامی به محیط بانان در این زمینه بسیار مؤثر است.

حشمتی افزود: از نیروی انتظامی که با پشتیبانی خود در حفاظت از حیات وحش استان و مواجهه با دیگر تخلفاات محیط زیستی مقتدرانه وارد عمل شده اند سپاسگزای می کنیم‌

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: دنیا تصمیم گرفته تا 10 سال آینده حفظ اکوسیستم های طبیعی و ترمیم آنها را در دستور کار قرار دهد ،کشور ما نیز باید مراقب این ذخایر باشد ، طبق مطالعات علمی انجام شده 120 تا 140 تریلیون ارزش خدمات اکوسیستم تنوع زیستی است که یک و نیم برابر تولید ناخالص جهانی است.

حشمتی با اشاره به اینکه آینده و سلامت بشر در تضمین این اکوسیستم های ارزشمند است بیان داشت: استان اصفهان 20 منطقه و 2 میلیون و 280 هزار هکتار مناطق تحت حفاظت دارد و 25 گونه حیات وحش در استان وجود دارد.

وی گفت: در این ایام خشکسالی در کنار آبرسانی نیاز داریم که در خصوص افزایش حفاظت فیزیکی از این مناطق نیز وارد عمل شویم .

وی اظهار امیدواری کرد که این رزمایش نتایج مثبت و ارزشمندی در حفاظت و ارتقای حفاظت محیط زیست استان اصفهان داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اشاره ای به حمایت های سردار "میرحیدری" فرمانده انتظامی استان اصفهان از محیط بانان کرد و گفت: انصافا کارکنان نیروی انتظامی تمام قد درکنار محیط بانان ایستاده اند و کشفیات خوبی نیز در این ایام بدست آورده اند که جای تقدیر دارد.

رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با هدف عزم جدی و قاطع در برخورد قانونی و قضایی با شکارچیان غیر مجاز با حضور سردار"محمدرضا میرحیدری" فرمانده انتظامی استان اصفهان،ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، ماموران نیروی انتظامی و محیط بانان استان اصفهان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو در اصفهان برگزارشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات