تعاونی‌هایی که سرعت حرکت مسکن مهر را می‌گیرند باید از رده خارج شوند

تعاونی‌هایی که سرعت حرکت مسکن مهر را می‌گیرند باید از رده خارج شوند

http://www.bananews.ir/استاندار آذربایجان‌غربی گفت:اگر شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل نکنند از اعتباراتشان کسر می‌کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وحید جلال‌زاده عصر روز گذشته در جلسه شورای مسکن استان، افزود: اگر شهرداری‌ها به تعهدات خود در زمینه مسکن مهر عمل نکنند از اعتبار آنها کسر و به دستگاه دیگری که توان انجام عملیات مربوطه را دارد واگذار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۱ باید به اتمام برسند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر تمامی توان خود را به کار ببرند.

جلال‌زاده همچنین با بیان اینکه، تعاونی‌هایی که سرعت حرکت مسکن مهر را می‌گیرند باید از رده خارج شوند، گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر چه سریع‌تر برای جایگزینی تعاون‌هایی که توانایی اداره امور را ندارند، اقدام کند.

وی اعتبار اختصاص داده شده به مسکن مهر را در آذربایجان‌غربی سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سه برابر میزان اعتبار اختصاص یافته به سایر حوزه‌ها از جمله صنعت و کشاورزی است.

استاندار آذربایجان‌غربی در خاتمه سخنان خود آفت بی‌تصمیمی را یکی از معضلات جلسات استان دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه و حل به موقع مشکلات مطرح شده در جلسات، تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف خواهد داشت.

در ادامه جلسه خلیل محبت‌خواه، رییس مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند احداث مسکن مهر در استان گفت: در صورت ادامه روند کنونی پروژه‌های مسکن مهر در زمان پیش‌بینی شده به اتمام نخواهد رسید.

وی ادامه داد: متوسط ماهانه پیشرفت مسکن مهر در برخی شهرستان‌ها، کمتر از یک درصد است.

محبت‌خواه با بیان اینکه برخی بانک‌ها از ارائه وام به موقع به پروژه‌های مسکن مهر خودداری می‌کنند، اظهار کرد: با تصمیمات گرفته شده در رابطه با شهرداری‌ها و بانک‌ها تا پایان سال۹۱ پروژه‌های مسکن مهر در استان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم تعداد ۲۶ هزار مسکن مهر در استان احداث شده است، گفت: تاکنون برای احداث این تعداد مسکن مهر در استان اعتباری بالغ بر۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محبت‌خواه در ادامه تغییر ساختارهای مدیریتی و برخورد با تعاونی‌های کم کار از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، برخورد قانونی با افراد اخلال کننده در روند پروژه‌های مسکن مهر، برخورد قانونی با مهندسین و مشاورین و دستگاه‌های نظارتی که باعث ایجاد اخلال در روند ساخت پروژه‌های مسکن می‌شوند را از جمله اقدامات انجام شده جهت تسریع در امر ساخت مسکن مهر در استان عنوان کرد.

 

 

    نظرات