انتخاب دو هیئت رئیسه درمجمع عمومی نظام مهندسی ساختمان اردبیل

انتخاب دو هیئت رئیسه درمجمع عمومی نظام مهندسی ساختمان اردبیل

http://www.bananews.ir/مجمع عمومی عادی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و انتخاب هیئت رئیسه آن در حالی به کار خود پایان داد که علاوه بر ایجاد جنجال و تشنج با حاشیه های بسیاری همراه بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجمع عمومی عادی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و انتخاب هیئت رئیسه آنبا حاشیه‌هایی همراه بود که می‌خوانید:

- در این مجمع دو هیئت رئیسه در کمتر از یک ساعت انتخاب شد که به گفته اعضا برخلاف قانون و عرف بوده و عوامل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سازمان مسکن و شهر سازی استان نیز در این مورد عکس العملی از خود نشان ندادند.

- هیئت رئیسه دوم در حالی انتخاب شد که پس از تعیین هیئت رئیسه اول، تنفس برای مجمع اعلام شد، اما رئیس سازمان نظام مهندسی و چند تن از اعضا هئیت مدیره کوتاه نیامده و با عزل هئیت رئیسه قبلی و تمامی مصوبات برای بار دوم در یک مجمع هئیت رئیسه جدید انتخاب کردند.

- در انتخاب هیئت رئیسه دوم تراز، کلیات و جزئیات بودجه سازمان در کمتر از ۱۰ دقیقه به رای گیری گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت. به گفته بسیاری از مهندسان حاضر در جلسه، انتخاب هیئت رئیسه مجمع بعد از اعلام تنفس غیر قانونی است و باید این انتخاب با فاصله زمانی و با تشکیل مجمع دوباره صورت گیرد.

- یکی از اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی دوم در این مراسم از عدم دریافت حقوق توسط رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خبر داد و با بیان اینکه تراز، بیلان و بودجه همیشه در عملکرد اختلال ایجاد می کند و با در نظر گرفتن اغراض شخصی و منافع فردی کار دشوار شده، افزایش ناگهانی بیلان سازمان را ناشی از مسکن مهر عنوان کرد.

- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بدون توجه به هیئت رئیسه مجمع با کلمات تحقیرآمیزی خطاب به بازرس اسبق این سازمان گفت: کسی حق ندارد در مورد حقوق من چیزی بنویسد یا بگوید، من از سازمان حقوقی دریافت نمی کنم.

- رئیس و نائب رئیس مجمع عمومی عادی بارها با بیان اینکه "دکتر جلسه را به تشنج نکش" رئیس سازمان نظام مهندسی استان را به آرامش دعوت می کردند، اما رئیس سازمان بدون توجه به تذکرات هیئت رئیسه به سخنرانی خود ادامه داد. در این بین عده ای از شرکت کنندگان رئیس سازمان را تشویق می کردند و هورا می کشیدند.

- اعضای هیتت مدیره با یک حرکت ابتکاری دو نوع کارت به رنگهای سبز و قرمز برای انتخابات هیئت طراحی کرده بودند که اعضا حاضر در صورت تائید کارتهای سبز و در صورت مخالفت کارتهای قرمز را بالا می بردند. البته به اعتقاد بسیاری از اعضا این گونه رای گیری منطقی به نظر نمی رسید چرا که علاوه بر ابهام در شمارش کارتها نوعی تحقیر و بی حرمتی به شعور مهندسان محسوب می شد.

- بسیاری از منهدسان اردبیلی عضو این سازمان نیز نسبت به عدم اطلاع رسانی به موقع و حضور نیافتن عده ای از مهندسان مرکز استان در این مجمع و اطلاع رسانی یک هفته ای به مهندسان شهرستانی به شدت اعتراض کردند. به عقیده آنها این موضوع سوگیری هدفدار و هدایت شده مجمع را نشان می داد تا عده ای با سواستفاده از نیاز شهرستانیها به نفع خود رای جمع کنند.

افرادی که در سالن مجمع نشسته بودند به صورت احساسی به طرحهای پیشنهادی رای می دادند که در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی استان با فریاد بلند به فیلمبردار گفت: دوربین را بگیر اینجا تا کارتهای سبز حاضران معلوم شود. حاضرین نیز با شادی و آرامش هر چه تمامتر به تمامی طرحهای پیشنهادی رای می دادند و حتی بعضی از افراد دو تا کارت سبز در دست گرفته بودند.

- با وجود از رسمیت افتادن مجمع با اصرار رئیس سازمان نظام مهندسی استان از تمام حاضران در این جلسه امضا گرفته شد. وی در توجیه عمل خود تاکید کرد: ناظر سازمان نظام مهندسی کشور اعلام کرده برای اینکه کار ما قانونی و برنده تر از شمشیر تیز باشد تمامی افرادی که در سالن حضور دارند زیر صورتجلسه را امضا کنند تا مشکلی پیش نیاید.

- با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل حدود چهار هزار نفر عضو رسمی دارد، باید حداقل نصف به اضافه یک این اعضا یا دو سوم اعضا در مجمع حضور یابند و در تصویب طرحهای پیشنهادی رای داده باشند، اما تعداد نفرات حاضر بسیار کمتر از نصف بود.

- یکی از اعضا هیئت رئیسه این سازمان در گفتگو با مهر با بیان اینکه مصوبات باید به صورت منطقی و کاملا کارشناسی صورت گیرد، اظهار داشت: رای گیری در این مجمع در شان سازمانی که بیش از چهار هزار عضو مهندس کارشناس، کارشناسی ارشد و دکترا دارد، نبود.

به گفته این مهندس ساختمان استان اگر قرار باشد سازمان و مهندسان با این وضعیت به ساختمانهای استان نظارت داشته باشند قطعا ستون ساختمانها سست شده و آینده خوبی برای پیشرفت شهر ترسیم نخواهد شد.

وی که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: باید مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و رئیس سازمان مسکن و شهر سازی استان که وظیفه نظارتی در این مسایل را دارند، برای حل این معضل چاره اندیشی کنند و گرنه با این رای گیری که اتفاق افتاد و این مجمعی که در آن بیشتر مهندسان در پشت تریبون رسما اعلام کردند که "من شرم می کنم که مهندس هستم" این کشتی به گل نشسته راه به جایی نخواهد برد.

مهر

    نظرات