جزئیات کاهش ۶ درصدی مصرف آب شرب

جزئیات کاهش ۶ درصدی مصرف آب شرب

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از کاهش ۶ درصدی مصرف آب شرب در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: برای جلوگیری از هدرروی آب، اصلاح شبکه صورت خواهد گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه موضوع هدفمندکردن یارانه ها در حوزه نیرو با موفقیت از طریق مشارکت مردم توانسته است گام های اولیه را بردارد، گفت: در سالی که گذشت حوزه آب کشور تلاش خود را در این زمینه (اجرای موفق هدفمندی یارانه ها در فاز اول) انجام داد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اظهار داشت: اصل هدفمندکردن یارانه ها به این برمی گردد که اقداماتی صورت گیرد تا از شیوه اداره دولتی به شیوه مشارکت مردمی برای تمامی خدمات حوزه آب حرکت کنیم.

عطارزاده خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری و همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در فاز اول و بعد از آن برای انجام اصلاحات در شبکه ها جهت جلوگیری از هدرروی آب اقداماتی انجام شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، بیان داشت: مدیریت منابع آب در حوزه تامین، انتقال و توزیع نیز بحث بسیار مهمی بود که نیاز داشت تا مشارکت مردم و سرمایه گذاران خصوصی را همراه داشته باشد. این موضوع نیز از جمله پیگیری های وزارت نیرو در فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشور پیش بینی شد که وزارت نیرو بتواند موضوع مربوط به خرید تضمینی آب و پساب را انجام دهد تا از این طریق بتوانیم گام های بلندتری با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم برداریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، تصریح کرد: به ویژه تلاش شد که با فرهنگ سازی در حوزه آب کشاورزی و شرب کاهش مصرف داشته باشیم.

عطارزاده خاطر نشان کرد: در مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در بخش آب که شرب بود حدود ۵ تا ۶ درصد کاهش مصرف اتفاق افتاد که امیدوارم با توسعه صنعتی، تجهیزاتی و آموزش بتوانیم این امر را توسعه دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: ارتقاء بهره وری منابع آب و توجهات ویژه هدفمندی یارانه ها به این موضوع از مباحث مهمی است که توسط وزارت نیرو دنبال می شود و همچنین در نظر داریم تا بحث تحقق اصل ۴۴ را در حوزه وزارت نیرو داشته باشیم.

    نظرات