واکاوی مشکلات محیط‌زیست در مجموعه‌مستند «تنهایی»

واکاوی مشکلات محیط‌زیست در مجموعه‌مستند «تنهایی»

مجموعه‌مستند «تنهایی»، به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی با موضوعات محیط زیستی- اجتماعی از جمعه پیشرو (18 تیر) ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش«پارما» از روابط عمومی مجموعه مستند تنهایی، تولید این مجموعه چهارده‌قسمتی از سال 1395 آغاز شده و تا 1400 به طول انجامیده است. فیلمبرداری این مجموعه در 5 استان خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان و تهران در 4 فصل صورت پذیرفته است .

ریزگرد، آب و خشکسالی، تالاب های شادگان و هورالعظیم، شکارچی، محیط بان، جنگلبان، جنگل نشین، آلودگی هوا و ... از موضوعات این مجموعه مستند هستند. فیلمنامه هر قسمت این مجموعه به صورت مستقل تهیه شده است.

محمودیارمحمدلو، بابک بهداد، احمد وفایی، آرش زاهدی اصل و عارش کردسالی تدوینگران این مجموعه هستند که رضا تیموری، رضا عبیات، مهران فردپور و مسعود مسجدی آنرا فیلمبرداری کرده اند.

بهرام کیابی و اصغر عبدلی به عنوان اکولوژیست و مشاوران علمی مجموعه در هر قسمت به فراخور موضوع با مجموعه همکاری داشته است.

قصه قسمت اول مجموعه مستند تنهایی در این مورد است که حسین پور از معلمان با سابقه بالای 23 سال آموزش و پرورش در حین بازرسی از مدارس جنگل نشین تالش متوجه می شود دانش آموزان یک منطقه مشکلات تحصیلی بسیاری دارند و در این مدارس هیچ خبری از آموزش زندگی جنگل نشینی و رفتارهای درست برخورد با طبیعت نیست.

او تصمیم می گیرد وقت بیشتری را برای این مدرسه با رفت و آمد صرف و مدیر و معلم و دانش آموزان آن مدرسه را مجاب کند، نسبت به زندگی جنگل نشینی و فرهنگ برخورد با جنگل دانش خود را بالا ببرند.

بعد از پخش این مجموعه مستند، برنامه استودیویی درنگ تنهایی به تهیه کنندگی سعید نبی و اجرای عبدالرضا امیراحمدی با حضور کارشناسان ذینفع و مسئول به مدت 45 دقیقه پخش خواهد شد.

این اثر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات