پیگیری وزارت نیرو برای مبادله تفاهم‌نامه با وزارت صمت برای ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ/ همکاری برای احداث بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه خودمصرف

پیگیری وزارت نیرو برای مبادله تفاهم‌نامه با وزارت صمت برای ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ/ همکاری برای احداث بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه خودمصرف

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن بختیار" پیرامون موضوع اقدام‌های وزارت نیرو برای ایجاد تاسیسات تولید برق و نیروگاه در صنایع بزرگ کشور گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با توجه ‌به اعلام علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ جهت تأمین برق مطمئن و پایدار واحدهای تولیدی خود و درخواست همکاری و هماهنگی صنعت برق، جلسات و مذاکراتی جهت تحقق این مهم بین نمایندگان وزارتخانه‌هاي نيرو و صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
وی ادامه داد: تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژي‌بر و شهرک‌هاي صنعتي و افزايش بهره‌وري و کاهش شدت انرژي در بخش صنعت و معدن از مهم ترين موضوعات مورد تفاهم دو وزارتخانه است.
بختیار تصریح کرد: بر اساس بخشي از اين توافق 13 بنگاه‌ صنعتي براي احداث 10 هزار و 360 مگاوات نيروگاه حرارتي و تجديدپذير جدید در 10 استان طي مدت 3 سال، سرمایه‌گذاری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه وزارت نيرو حمايت‌هاي لازم در پشتيباني برق اين واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار را در مواقع خروج اضطراري و يا تعميرات نيروگاه‌هاي احداث شده به‌عمل آورده است، گفت: برق مصرفي اين صنايع تا سقف توليد نيروگاه‌هاي خودمصرف از شمول قطع يا محدوديت برق در دوره اوج بار مستثني خواهد بود.
بختیار افزود: موافقت اصولی جهت احداث واحدهای نیروگاهی فوق به‌صورت خودمصرف توسط واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار از سوي وزارت نيرو آماده شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پایان گفت: متن اين تفاهم‌نامه با همکاري واحدهاي مرتبط در دو وزارتخانه تنظيم و طي نامه‌اي از سوي وزارت نيرو براي وزارت صمت ارسال شده است. انتظار مي رود با پيگيري‌هاي انجام شده تا پايان هفته جاري اين تفاهم نامه مبادله شده و زيرساخت هاي لازم براي شروع عمليات اجرايي فراهم شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات