5 متخلف شکار سابقه‌دار در کاشان و نطنز دستگیر شدند

5 متخلف شکار سابقه‌دار در کاشان و نطنز دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری پنج نفر از متخلفان حرفه‌ای و سابقه‌دار در شهرستان‌های کاشان و نطنز خبر داد.

به گزارش«پارما» اللهیار دولتخواه با اشاره به گزارش دریافتی محیط‌بانان کاشان مبنی بر حضور یک گروه متخلف در مرز بین منطقه کاشان و نطنز گفت: با هماهنگی و حضور 2 یگان حفاظت محیط زیست نطنز و کاشان در موقعیت مورد نظر و حدود 2 شبانه روز تعقیب سرانجام در پایان روز دوم این یگان‌ها موفق به دستگیری گروه پنج نفره شکارچیان شد.

وی تصریح کرد: سه قبضه سلاح شکاری شامل یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی 270 و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق از نوع پنج تیر، یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه به همراه سایر ادوات شکار، لاشه یک راس قوچ وحشی از گونه‌های حمایت شده و یک راس بز وحشی از شکارچیان کشف و ضبط شد.

5 شکارچی متخلف سابقه‌دار در کاشان و نطنز دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان حضور گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست دو شهرستان کاشان و نطنز را تاکید و اضافه کرد: با استناد به مفاد قانون شکار و صید متخلفان به جرم شکار غیر مجاز گونه‌های حمایت شده و وحشی و حمل اسلحه قاچاق به مراجع قضایی برای تشکیل و رسیدگی پرونده معرفی شدند.

کاشان با گستره چهار هزار و 392 کیلومترمربع، یک منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزک دارد.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت 60 هزار هکتار، دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است و از سال 89 جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت 114 هزار هکتار بخشی از جنوبی‌ترین منطقه کوهستانی کرکس در استان اصفهان است که شهر نطنز در دامنه شرقی آن قرار دارد و راه ارتباطی این شهر به کاشان و اصفهان به ترتیب از شرق و جنوب آن می‌گذرد.

منطقه کرکس از سمت جنوب شرقی به کویر بزرگ اردستان و از سمت غرب و جنوب غربی به بیابان حد فاصل شهرهای اصفهان و میمه مشرف است؛ این منطقه در منتهی الیه شمال شرقی استان اصفهان و همجوار با اکوسیستم بیابانی و نزدیک به پارک ملی کویر قرار گرفته است.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، 2 پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات