۱۰٫۰۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران

۱۰٫۰۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران

http://www.bananews.ir/شهرداری تهران به رشد حداقلی برای بودجه سال آینده کفایت کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان این مطلب از رشد ۱۰ درصدی بودجه سال ۹۱ شهرداری تهران خبر داد و گفت: با وجود آنکه نرخ تورم طبق اعلام بانک مرکزی ۱۹ درصد است، اما شهرداری تهران برای تامین هزینه‌های سال آینده تنها به ۱۰ درصد افزایش بودجه نسبت به سال‌جاری اکتفا کرده است.

حسین محمد پورزرندی در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد اظهار کرد: افزایش هزینه و بالا رفتن نرخ تورم عمومی مهم ترین دلیل رشد ۱۰ درصدی بودجه سال آینده نسبت به سال جاری است، بنابراین با تصمیم جمعی مدیران شهری پایتخت رقم بودجه و متمم سال ۹۱ شهرداری تهران ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است. او با اشاره به نحوه ردیف‌‌بندی بودجه سال آینده تصریح کرد: سهم عوارض ساخت وساز و تراکم در بودجه سال آینده افزایش پیدا نکرده است چون تاکید شهرداری تهران برای کسب درآمد از پروژه‌های مشارکتی، مجتمع‌های ایستگاهی و درآمدهای پایدار است، بنابراین در بودجه سال ۹۱ برنامه‌ای برای افزایش سهم عوارض ساخت وساز و تراکم نداشتیم.

در همین حال معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران به شورای شهردر مهلت قانونی خبر داد و گفت: شهرداری موفق شد در مهلت قانونی و در ۲۹ دی ماه، لایحه بودجه سال ۹۱ را برای تصویب به شورای شهر ارائه کند. مناف‌هاشمی در گفت و گو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران(سما) به بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری تهران در سال آتی اشاره و اظهار کرد: در مجموع، بودجه و متمم آن ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و پیشنهاد داده شده است که این میزان نسبت به سال جاری که ۹ هزار و۳۰۰ میلیارد تومان مجموع بودجه و متمم آن بود،

۱۰ درصد رشد داشته باشد. معاون شهردار تهران در خصوص سهم ماموریت هر یک از حوزه‌های شهرداری تهران در لایحه بودجه سال ۹۱ گفت : در این لایحه، ماموریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ۴۲ درصد بالاترین سهم را داراست. او افزود: ماموریت حوزه خدمات شهری ۱۳ درصد، حوزه فرهنگی و اجتماعی ۹ درصد، حوزه ایمنی و مدیریت بحران ۳ درصد، حوزه شهرسازی و معماری ۲ درصد و ماموریت بخش جاری و نگهداری که شامل حوزه‌های مالی و اداری و پشتیبانی است به طور مشترک ۳۳ درصد است.

 

    نظرات