تحویل، تیمارداری و رهاسازی سنجاب ایرانی در عرصه های طبیعی استان اصفهان

تحویل، تیمارداری و رهاسازی سنجاب ایرانی در عرصه های طبیعی استان اصفهان

تحویل، تیمارداری و رهاسازی سنجاب ایرانی در عرصه های طبیعی استان اصفهان

یک سنجاب ایرانی که از جوندگان زیستگاه های زاگرسی به شمار می رود، پس از پنج روز مراقبت و تیمارداری در زیستگاه های طبیعی شهرستان سمیرم رهاسازی شد.

به گزارش«پارما» حسین اکبری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره اظهار داشت: حسب گزارش دریافتی مردمی و مشارکت ارزشمند یکی از طبیعت دوستان این سنجاب در تاریخ 16/4/1400 تحویل اداره حفاظت محیط زیست خوانسار گردید.

وی گفت: بر اساس هماهنگی های لازم، پس از معاینات لازم، تغذیه و مراقبت در تاریخ 19/4/1400 به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل و توسط دامپزشک و کارشناسان مورد معاینه و بررسی تکمیلی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تغذیه مناسب ، سلامت عمومی و بدست آوردن چابکی و آمادگی مطلوب برای رهاسازی، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم منتقل گردید و در تاریخ 21/4/1400 توسط محیط بانان در زیستگاه طبیعی خود و بر اساس دستورالعمل ها در جنگل های بلوط واقع در منطقه شکار ممنوع ونک سمیرم با موفقیت رهاسازی شد.

وی تصریح کرد: بمنظور بهره برداری های آموزشی و پژوهشی، کلیه مراحل معاینه، مراقبت، تیمارداری و رهاسازی، تصویربرداری و مستندسازی گردید.

سنجاب ایرانی از عناصر زیستی ارزشمند ارتفاعات زاگرس بوده که دارای جایگاه و نقش اکولوژیکی ویژه در زیست بوم جنگلی بلوط از جمله جابجایی و جوانه زدن بذر بلوط، حفظ جنگل و زنجیره های غذایی دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات