560 پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

560 پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست از تجهیز 560 پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم خبر داد .

به گزارش «پارما» از صندوق ملی محیط‌زیست، امیرارسلان مهاجری طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: پیرو تفاهمنامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و سازمان محیط‌زیست منعقد شد، همچنین در راستای مقابله با تغییرات آب و هوا، تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی از طریق گمرک شهید رجایی وارد کشور و در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت .

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی که در مقیاس کوچک هستند برای تولید انرژی الکتریکی در پاسگاه‌های محیط‌بانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و امروز نیز اولین نیروگاه خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با بیان اینکه قراراست این مبدل‌های خورشیدی در 560 ایستگاه محیط‌بانی در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرند، افزود: این مبدل‌های خورشیدی در مواردی مانند پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط‌بانها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها که دسترسی به برق شهری ندارند و یا مناطق صعب‌العبور که دسترسی به انرژی الکتریکی برای آنها امکان‌پذیر نیست، مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

مهاجری طهرانی در پایان گفت: بهره‌برداری از این پروژه اثربخش با همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران و حمایت و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه انجام خواهد شد . لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات