اجرای طرح تفکیک پسماند از...

امروزه با رشد شهرنشینی و تغییراتی که در روند زندگی شهرنشینان پدید آمده، شاهد بروز تغییراتی در نوع و حجم پسماندها هستیم و اگر روزگاری پسماندهای خانگی که به راحتی و در مدت زمان اندک به چرخه طبیعت باز می گشتند، اکنون به پسماندهایی تبدیل شده که زمانی طولانی برای بازگشت آنها به این چرخه نیاز است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد – حمید رضا رحیم دل با تأکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص تفکیک پسماند در مبدأ، افزود: این فرهنگسازی بایستی نهادینه شود تا منجر به کاهش حجم پسماند و حفظ محیط زیست گردد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تفکیک پسماند را اقدامی در راستای حفظ منابع ملی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان در این حوزه نقش بسیار مهمی داشته و شهروندان می بایست علاوه بر تلاش درجهت کاهش تولید، به تفکیک اولیه پسماند نیز توجه نمایند.

وی نیز با بیان اینکه تفکیک پسماند در مبدأ موضوع مهمی بوده و همواره مورد توجه ویژه این سازمان می باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه اقدامات گسترده ای انجام شده که از جمله آنها می توان به آموزش های لازم در ادارات، مجتمع های مسکونی، مدارس و در زمان کنونی توسط فضای مجازی و همچنین جمع آوری پسماند خشک از درب منازل طبق جدول زمان بندی، تعبیه تعداد 10 ایستگاه ثابت در سطح شهر، راه اندازی اپلیکیشن پوسماند (مهربانی با آب و خاک) و احداث خط پردازش 300 تنی پسماند خانگی و ... اشاره نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات