سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت راه آهن و فرودگاه حمایت می شود

سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت راه آهن و فرودگاه حمایت می شود

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و زیر ساختها در بخشهای از راه آهن، بنادر، آزاد راهها و فرودگاه ها حمایت می کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد شامگاه چهارشنبه در مراسم‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه سریع‌السیر برقی راه آهن مشهد ـ تهران که در ایستگاه راه آهن فریمان برگزار شد بیان کرد: برای نمونه پروژه برقی شدن خط آهن مشهد - تهران توسط بخش خصوصی در ظرف یکساعت از سوی هیئت دولت مصوب شد و این امر نشان می دهد که دولت خواستار ورود بخش خصوصی در این زمینه هاست.

وی با بیان اینکه باید به جایی برسیم که دیگر هیچ استانی از کشور بدون خط راه آهن نباشد و تمام استان‌های کشور به راه آهن متصل شوند، گفت: طرح بازسازی ترمینال راه آهن مشهد همزمان با برقی شدن خط مشهد - تهران اجرا می شود.

نیکزاد سپس با اشاره به وضعیت ریلی کشور در پیش از دولت نهم و پس از آن، بیان کرد: پیش از دولت نهم و دهم ۱۰ هزار کیلومتر راه ریلی در کشور وجود داشت اما پس از دولت نهم و دهم ۱۰ هزار کیلومتر راه ریلی در دست ساخت است.

وی با بیان این مطلب که میزان واحدهای مسکن کشور تا سال گذشته ۱۸٫۵ میلیون واحد بوده، افزود: اما در عرض دو سال گذشته دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن در کشور در حال ساخت و ساز است.

 

 

    نظرات