5 هزار دستگاه ماینر در قزوین کشف و جمع‌آوری شد/ جلوگیری از مصرف غیرمجاز 6 مگاوات برق در استان

5 هزار دستگاه ماینر در قزوین کشف و جمع‌آوری شد/ جلوگیری از مصرف غیرمجاز 6 مگاوات برق در استان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحمد قافله باشی" در خصوص کشف ماینرهای غیرمجاز برای مدیریت بهینه مصرف برق اظهار داشت: در تابستان امسال که با کمبود انرژی مواجه شده‌ایم، ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف بهینه با اقدامات انجام شده تلاش کردیم از خاموشی‌ها کم کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: با کاهش بارش‌ها در فصل خشکسالی و از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی کمبود تولید احساس می‌شد، لذا در اولین گام فعالیت رمز ارزهای مجاز هم ممنوع شد و برای شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز گشت‌های مختلفی بسیج شدند.

کشف 2500 دستگاه ماینر در یک نیروگاه تولید پراکنده
قافله باشی تصریح کرد: با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی، بازرسی از برخی مناطق که احتمال تولید و استخراج رمز ارز در آنها وجود داشت آغاز و در روزهای گذشته توانستیم در یک مرکز نیروگاه پراکنده در شهر صنعتی البرز تعداد 2500 دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و ضبط شد.
وی گفت: این نیروگاه قرارداد تولید پراکنده برق داشت اما یک سوم برق تولیدی خود را برای استخراج رمز ارز مصرف می‌کرد که تخلف محسوب شده و غیر قانونی است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: با کشف این ماینرها که بیش از 5 مگاوات برق مصرف می‌کرد از هدررفت انرژی جلوگیری شد.

کشف 1950 ماینر در یک واحد صنعتی
قافله باشی یادآور شد: در بازرسی دیگر موفق شدیم 1950 دستگاه ماینر با مصرف حدود 260 کیلووات را که در یک شرکت تولیدی صنعتی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود شناسایی کنیم.
وی گفت: روز گذشته در یک واحد دامداری در منطقه بویین زهرا که تعطیل شده و فعالیت نداشت هم 200 دستگاه ماینر کشف شد که البته در مدار استخراج قرار نداشت اما آماده استخراج بود.
قافله باشی اظهار داشت: در سه روز گذشته موفق شدیم با همکاری مشترک اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز بیش از 4651 دستگاه ماینر غیر مجاز کشف و ضبط کنیم.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: غیر از موارد یاد شده در ابتدای سال هم تعداد 306 دستگاه رمز ارز غیرمجاز شناسایی و کشف شده بود که در مجموع حدود 5 هزار ماینر در سال جاری کشف و ضبط شده است.

صرفه جویی 6 مگاوات انرژی برق
قافله باشی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کشف 5 هزار ماینر که بیش از 6 مگاوات انرژی برق را مصرف می‌کرد توانستیم معادل مصرف دو هزار مشترک خانگی را در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی بدون تردید خروج رمز ارزها از مدار استخراج می‌تواند به کاهش خاموشی‌ها کمک کند، لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت اطلاع از مکان نصب ماینر و تولید و استخراج رمز ارز مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند و از پاداش‌های یک میلیون تا سقف 10 میلیون تومانی این شرکت(بر اساس میزان کشف ماینر) برخوردار شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات