ميزان مصرف برق كشور بيش از ۶۵ هزار مگاوات است/ صادرات برق در حداقل میزان ممكن قرار دارد

ميزان مصرف برق كشور بيش از ۶۵ هزار مگاوات است/ صادرات برق در حداقل میزان ممكن قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفى رجبى مشهدى" با اشاره به آخرين وضعيت مصرف برق در كشور گفت: شرايط كنونى صنعت برق به گونه‌اى است كه مجموع ميزان توليد نيروگاه‌هاى حرارتى و برق‌آبى از ۵۴ هزار مگاوات فراتر نرفته، در حالى كه ميزان نیاز مصرف برق كشور در اين روزها نيازمند بيش از ۶۵ هزار مگاوات توليد برق است.
وى با تاكيد بر وجود همكارى صورت گرفته در بخش صنايع مختلف كشور، افزود: اكنون با طرح‌هاى پاسخگويى بار و مشاركت مشتركان كشاورزى و صنعتى در حال جبران كمبودها هستيم تا در بخش خانگی با خاموشى روبرو نشویم.
رجبى مشهدى با توجه به محدوديت‌هاى ايجاد شده در فعاليت توليدی‌ها، اظهار داشت: صنايعى كه در اين موقعيت حساس كشور در حوزه برق همكارى بيشترى را در صرفه‌جويى مصرف برق داشتند، در فعاليت‌هاى خود رفع محدوديت خواهند شد.
سخنگوى صنعت برق كشور خاطرنشان كرد: از صنايع فولادى و سيمانى كه با انجام تعمیرات سالیانه و یا تعطیلات در این ایام با صنعت برق همکاری داشته‌اند قدردانی کرده و پس از رفع محدودیت‌ها از برق رایگان متناسب با همکاری برخوردار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، به ميزان مصرف برق در مزارع استخراج بيت كوين اشاره كرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزهايى كه تاكنون كشف شده‌اند بيش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماينر غيرمجاز با ميزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تامين برق آنها نيازمند نيروگاهی با بيش از ٧٥٠ مگاواتى است كه اين ميزان عددى بسيار بزرگ محسوب می‌شود.
به گفته رجبى مشهدى، از طرفي مراکز استخراج رمز ارزهايى كه به صورت مجاز در حال فعاليت بودند از ابتداى خرداد خاموش شدند و تا پايان دوران گرماى هوا و رفع محدوديت‌ها، خاموش خواهند ماند.
سخنگوى صنعت برق كشور به ميزان صادرات برق اشاره كرد و گفت: اكنون ميزان صادرات برق به ديگر كشورها در حداقل میزان ممكن قرار دارد، از طرفی ميزان واردات برق در عددى بيش از ٥٠٠ مگاوات است كه قطعا با رفع محدوديت‌ها صادرات برق به شرايط عادى باز مى‌گردد.
وى ادامه داد: در حال حاضر تنها محدوديت در بخش صنعت كشور است كه آن هم به تدريج رفع خواهد شد تا بتوانیم به توليد بيشترى دست پيدا كنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات