حایری: ضرورت استفاده از تمام ظرفيت‌هاي مديريت بار/ ظرفیت کامل مولدهای برق اضطراری ادارات فعال شود

حایری: ضرورت استفاده از تمام ظرفيت‌هاي مديريت بار/ ظرفیت کامل مولدهای برق اضطراری ادارات فعال شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "همایون حایری" در نشست فوق العاده ستاد فرماندهي پيك بار 1400 كه در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، با اشاره به افزايش و پايداري دما در اكثر نقاط كشور، بر شرايط ويژه اين هفته و استفاده از ظرفيت همه برنامه‌هاي مديريت بار و مولدهاي اضطراري ادارات تاكيد کرد.
وی ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي مديريت بار، گفت: خوشبختانه هماهنگي خوبي ميان دستگاه‌ها و نهادها در اين زمينه وجود دارد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عين حال با اشاره به انتصاب "داود فرخزاد" به سمت معاون انتقال و تجارت خارجي توانير و "مصطفی رجبي مشهدي" به سمت مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران اظهار اميدواري كرد: با توجه به اهميت حوزه انتقال و تبادلات برون مرزي برق، اين بخش بايد به صورت ويژه و با دقت پيگيري شود.
حايري خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه‌هاي صادر شده، همه صنايع و شهرك‌هاي صنعتي موظف به همكاري با صنعت برق هستند.
همچنين "محمدحسن متولي‌زاده" مديرعامل شركت توانير نيز در اين نشست خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي ارايه شده بايد با دقت اجرا شود تا مشکل جدی پیش روی صنعت نباشد.
"مصطفي رجبي مشهدي" مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران نيز در اين جلسه خواستار توجه شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع به دستورات ديسپاچينگ ملي شد و افزود: اين هفته ناترازي توليد و مصرف برق افزایش یافته و نياز مصرف به بيش از 65 هزار مگاوات مي‌رسد.
رجبي مشهدي همچنين بر استفاده بيشتر از ظرفيت مولدهاي اضطراري ادارات و ساير دستگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: در اين خصوص با توجه به تفاهمنامه امضا شده با بسيج، مي‌توانيم از پتانسيل اين نهاد نيز استفاده كنيم.
وي در عين حال با بيان اين كه نبايد خاموشي به بخش خانگي تحميل شود، يادآور شد: با اين حال قرار گرفتن جداول خاموشي‌هاي احتمالي در سايت‌هاي شركت‌هاي توزيع نيروي برق و اطلاع رساني آن ضروري دارد چرا كه هموطنان بايد بتوانند برنامه‌هاي خود را بر اساس اين جداول احتمالي، تنظيم كنند.
در ادامه اين نشست "غلامعلي رخشاني مهر" معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير نيز با اشاره به اينكه در هفته جاري در اكثر شهرها دماي بسيار بالايي را داريم، خاطرنشان كرد: هفته‌ای بی‌سابقه از لحاظ ناترازی تولید و مصرف برق و افزایش دما را پيش رو داريم و با توجه به شرايط پيش رو، نيازمند استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي همكاري بخش كشاورزي و ساير پتانسيل‌هاي مديريت بار هستيم.
رخشاني مهر تاكيد كرد: تا حد امكان بايد از اعمال خاموشي بخش خانگي بپرهيزيم.
در اين نشست همچنين "داود فراخزاد" معاون انتقال و تجارت خارجي توانير نيز اظهار اميدواري كرد كه بخش انتقال برق كشور نیز بتواند به هماهنگي فني كامل برسد.
وي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم دستاورد صنعت برق در رسيدن به موفقيت 18 سال بدون خاموشي سراسري را حفظ كنيم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات