ساز و کار مدیریت مصرف انرژی نیازمند تغییر است

ساز و کار مدیریت مصرف انرژی نیازمند تغییر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در دیدار مدیرعامل توزیع نیروی برق شمال کرمان با وی، اظهار کرد: بخشی از چالش‌های آب و برق و گاز با مدیریت درست مصرف و تغییر الگوی مردم در زندگی رفع می‌شود که امیدوارم با شناخت و درک واقعی از شرایط حساس و یارانه‌ای که دولت بابت حامل‌های انرژی پرداخت می‌کند شاهد این تغییر سبک زندگی باشیم.
امام جمعه کرمان با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی برق گفت: دولت‌ها باید یک سقف مصرف تعیین کنند تا وقتی که مشترکان اگر از سقف تجاوز کردند قیمت واقعی محاسبه شود به نحوی که مردم مصرف خود را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز با ارائه گزارش خدمات به چالش‌های پیش روی صنعت برق اشاره کرد و تورم نیروی انسانی در شرکت را از چالش‌های مهم این شرکت دانست.
محمد سلیمانی با تاکید بر جذب و ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود سازمان گفت: هرگونه جذب و بکارگیری باید برحسب تخصص و دانش نیروی انسانی با اخذ مجوز شرکت توانیر و از طریق آزمون انجام شود.
وی با بیان اینکه سیستم جذب پرسنل در سال‌های گذشته ناصحیح بوده است، اظهار داشت: بکارگیری بی‌رویه باعث تراکم نیروی انسانی در بخش‌های مختلف شده است.
سلیمانی با اشاره به عدم افزایش قیمت انشعاب از سال 1397 تاکنون گفت: به‌طور میانگین از هر خانواده 2 میلیون و 500 هزار تومان بابت امتیاز برق گرفته می‌شود اما 12 میلیون تومان برای هر خانوار هزینه می‌کنیم که این امر منجر شده تا خدمات رسانی توزیع برق یک روند کندی به خود بگیرد.
وی از دولت سیزدهم خواست تا بگونه‌ای برنامه‌ریزی نماید تا فشار نقدینگی به سمت مردم کاهش یابد و مشکل خدمات‌رسانی شرکت‌های توزیع برای توسعه شبکه نیز مرتفع شود.
وی در بحث فروش انرژی نیز گفت: مصارف خانگی به طور متوسط هر کیلووات ساعت 120 تومان است، در صورتی‌که قیمت خرید از نیروگاه 370 تومان محاسبه می‌شود.
وی اضافه کرد: قیمت فروش انرژی برق در بخش کشاورزی 28 هزار تومان و مصارف صنعتی 110 هزار تومان و تجاری 1280 تومان است که به دلیل عدم پرداخت یارانه دولت به شرکت‌های توزیع یک زیان انباشته خواهیم داشت.
وی در ادامه به طرح کرامت خورشید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح و احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک برای مددجویان کمیته امداد استان کرمان با عقد تفاهمنامه خرید تضمین برق حاصل از پنل‌های خورشیدی توسط دولت خریداری و ماهیانه یک میلیون تومان به حساب مددجویان به عنوان درآمد فروش انرژی خورشیدی واریز می‌شود.
سلیمانی در پایان از امام جمعه کرمان به خاطر همراهی و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه سیل گلباف تقدیر و تشکر کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات