تحویل ۱۲دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر شهرستان طبس

تحویل ۱۲دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر شهرستان طبس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در مراسمی  با حضور نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی  و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی 12 دستگاه سامانه خورشیدی عشایری به نمایندگی از عشایر بخش دستگردان و دیهوک طبس به 7 خانوار از محله عشایری کوه یخاب و 5 خانوار از محله عشایری شوردان روستای سرند تحویل شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه در استان در فاز اول تعداد 1200 دستگاه سامانه خورشیدی توزیع می‌شود و قیمت هر سامانه 9 میلیون و 810 هزار تومان است، گفت: این سامانه‌ها با اعتبار 11 میلیارد 772 میلیون تومان تحویل عشایر خواهد شد.
"مهدی دادگر" افزود: 90 درصد مجموع مبلغ هزینه خرید سامانه‌های مذکور به ارزش 10 میلیارد و 594 میلیون و 800 هزار تومان توسط شرکت برق و از محل منابع حاصل از عوارض برق در قانون بودجه تامین و پرداخت شده و 10 درصد سهم عشایر به ارزش یک میلیارد و 177 میلیون و 200 هزار تومان آورده نقدی خانوارهای عشایری در وجه سازنده پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد سامانه که در فاز اول تحویل می‌شود، بیش از نیمی از تعداد برابر لیست تنظیمی اداره کل عشایر استان مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان و تعداد 231 دستگاه مربوط به شهرستان طبس است، گفت: این سامانه‌ها پس از هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق و امورهای عشایر شهرستان‌ها تحویل خانوارهای عشایری خواهد شد.
دادگر اظهار امیدواری کرد، در فاز دوم هم از ظرفیت‌های قانون بودجه سال 1400 بتوانیم تعداد دیگری سامانه خورشیدی قابل حمل، تهیه و در اختیار خانوارهای عشایری قرار دهیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات