320 لیتر برثانیه از کسری آب شرب شهرستان نیشابور جبران شد

320 لیتر برثانیه از کسری آب شرب شهرستان نیشابور جبران شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل آبفای نیشابور در مراسم افتتاح این تعداد پروژه که با حضور فرماندار نیشابور و مدیران محلی و استان خراسان رضوی در محل آبفای شهرستان نیشابور برگزار شد، با اشاره به کسری آب شرب شهرستان به میزان 650 لیتر بر ثانیه اظهار داشت: 200 لیتر برثانیه از کمبود آب در نتیجه حفر و جابجایی چاه‌هایی که با افت تولید مواجه شده بودند و 120 لیتر هم از طریق احیا و مهندسی چاه‌ها تامین شده است.
"علی رضا اخویان" از قطع برق به عنوان یک چالش جدید و تاثیرگذار بر منابع تولید آب نام برد و افزود: این عامل، کسری فعلی آب شهرستان را از 330 لیتر برثانیه به 450 تا 500 لیتر بر ثانیه افزایش می‌دهد.
وی تعامل و همدلی موجود میان مجموعه مدیران شهرستان را در رفع مشکلات آب شرب موثر دانست و افزود: با اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، بخشی از منابع آب شهرها در اختیار روستاها و در مقاطعی منابع روستاها برای شهرها مصرف می‌شود.
در ادامه مراسم علاوه بر افتتاح پروژه‌های آبرسانی، سامانه متمرکز ارتباط با مشتری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی (122) در شرکت آبفای نیشابور راه‌اندازی شد.
به گفته مدیرعامل آبفای نیشابور برای راه‌اندازی این مرکز که نیروهای آن را بانوان معلول و مددجوی بهزیستی تشکیل می‌دهند و همچنین اجرای پروژه‌های تامین آب شهرستان درمجموع 168 میلیارد و 820 میلیون ریال هزینه شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات