کاهش ۳۰ مگاواتی بار مصرف برق در ادارات و اصناف استان فارس

کاهش ۳۰ مگاواتی بار مصرف برق در ادارات و اصناف استان فارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی" در این باره اظهار داشت: در این رزمایش که در قالب 110 گروه بازرسی و در 36 شهرستان استان فارس با همکاری صنعت برق استان فارس و سپاه فجر استان، برگزار شد، حدود 30 مگاوات کاهش بار و نیز بین 50 تا 60 هزار کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی به‌عمل آمد.
وی با بیان اینکه این رزمایش در راستای مصرف بهینه برق اصناف و ادارات و جلب مشارکت مشترکان خانگی اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح ابتدا با تذکر زبانی و در صورت رعایت نکردن نکات مصرف بهینه برق، اقدام به قطع انشعاب برق ادارات و اصناف پرمصرف می‌شود.
وی در ادامه به برخی از توصیه‌های مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: تنظیم دمای کولر‌های گازی و اسپیلت روی 25 درجه سانتی‌گراد یا بیشتر، استفاده از کولر‌های آبی با دور کند و استفاده از نور طبیعی روز و کاهش روشنایی‌های مصنوعی و عدم به‌کارگیری لوازم پر مصرف برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف بار بین ساعت‌های 12تا 18  از مواردی هستند که می‌توانند مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهند.
وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت الزامات مدیریت مصرف، پس از چندین بار تذکر، منجر به قطع انشعاب برق مشترک می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ابراز داشت: تاکنون از یک‌هزار و 74 مورد از اصناف استان به‌ویژه واحدهای تجاری پرمصرف، بازرسی صورت پذیرفته و در قالب چک لیست‌ها، موارد بررسی و ارزیابی شده و در صورت رعایت نشدن منجر به تذکر می‌گردد.
این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس توافقی که بین صنعت برق استان با سپاه فجر فارس منعقد شده است، مقرر گردید که این رزمایش مختص به ایام اوج مصرف برق نبوده و جهت تمامی اقشار و در طول سال استمرار داشته باشد.
خسروی، در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز نیز اشاره کرد و بیان داشت: کشفیات یکی از اهداف مشترک صنعت برق فارس و سپاه فجر استان است که کشف و جمع آوری دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در سطح استان با همکاری این سازمان به صورت ویژه در حال پیگیری و اجراست.
معاون عملیات سپاه فجر فارس نیز در ادامه این رزمایش اظهار داشت: از شروع این رزمایش تاکنون، 600 گروه امر به معروف و نهی از منکر لسانی در قالب گروه‌های مشترک بسیج و ادارات برق در تمامی شهرستان‌‌های فارس به صورت شفاهی و کتبی اقدام به تذکر لسانی درخصوص رعایت مصرف بهینه برق در صنایع، واحدهای تجاری و ادارات نموده‌اند.
سرهنگ پاسدار محمد رضا رجبی، خاطرنشان کرد: از سوی صنعت برق استان فارس، لیست صنایع و ادارات پرمصرف دریافت شده و هزار و 220 تیم‌ گشت‌ رضویون در سطح استان فعال بوده و بازرسی میدانی بر اساس چک لیست، صورت گرفته است.
معاون عملیات سپاه فجر فارس تصریح کرد: قرارگاه فضای مجازی سپاه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نمایندگی از این صنعت در فارس، اقدام به راه اندازی  پویش‌های مردمی‌مختلفی نموده و پیام‌ها و محتواهای مدیریت مصرف برق، تهیه و به صورت گسترده در فضای مجازی استان، منتشر می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات