قطع برق دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در استان سمنان

قطع برق دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در استان سمنان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اعلام این خبر گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در ساعات اداری 50 درصد به نسبت سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و بعد از اتمام ساعت اداری، باید مصارف خود را به 10 درصد رسانده و در مجموع 90 درصد کاهش مصرف داشته باشند.
"سیدمحمد موسوی زاده" اظهار کرد: از زمان گرم شدن هوا، اخطارهای متعددی به برخی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و بانک‌ها، مبنی بر کاهش مصرف برق ارائه شده، لیکن عدم توجه به این مهم، باعث شد تا برق تعدادی از ساختمان‌های اداری را قطع کنیم.
وی با اشاره به اینکه ادارات باید نقش الگویی را برای مردم داشته باشند، تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه در ساعات اداری، 50 درصد کاهش مصرف برق نداشته‌اند، بلکه میانگین 20 درصد نیز بیش از 50 درصد مورد اشاره، افزایش مصرف داشته و مجبور به قطع برق آنها شده‌ایم و قطعاً این برنامه استمرار دارد.
موسوی زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی به مولّد برق اضطراری مجهز هستند و از آنها انتظار داریم به منظور کاهش مصرف برق و پیشگیری از قطع برق اشتراک‌های عمومی، از حدود ساعت 11 دیزل‌های مستقر را در مدار تولید قرار داده و با صنعت برق استان همکاری کنند.
وی با بیان اینکه امسال به نسبت مـدت متناظر سال گذشته، رشد 18 تا 20 درصدی در مصرف انرژی را تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: این موضوع، یک امر بی‌سابقه است و عواملی همچون گرمای شدید، خشکسالی و استفاده از رمز ارز غیرمجاز، در این زمینه تاثیرگذار است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات