لزوم تسریع در اجرای طرح استفاده از پساب در سمنان

لزوم تسریع در اجرای طرح استفاده از پساب در سمنان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا آشناگر" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان، گفت: به‌رغم اقدامات خوب انجام شده در حوزه استفاده از پساب سمنان، نیاز است تا دستگاه‌های متولی امر تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و نواقص را جبران کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان به خصوص در حوزه آب و انرژی امری حائز اهمیت است، از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب کشاورزی استان استقبال کرد.
آشناگر تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان و کاهش هزینه های کشاورزان از جمله اهداف اجرایی طرح است که باید محقق شود.
استاندار سمنان در ادامه افزود: این طرح روی ۱۰ چاه آب کشاورزی استان به صورت پایلوت و آزمایشی انجام شود تا در صورت موفقیت در مرحله آزمایشی، تفاهمنامه‌ای در این خصوص منعقد و قراردادهای اجرایی مرتبط با آن در سطح استان اجرایی گردد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه با اشاره به طرح استفاده از پساب سمنان گفت: بر اساس مصوبه جلسه قبل، نشستی ما بین شرکت‌های آب منطقه‌ای، آبفا، سازمان صمت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت شهرک‌های استان انجام شد و مسائل در حال پیگیری است.
"ایرج حیدریان" افزود: در خصوص تخصیص پساب سمنان، پیگیری‌ نموده‌ایم تا هر چه سریعتر مصوبه صدور مجوز تخصیص آب استان به انجام برسد.
وی افزود: مقرر شد به منظور عبور از پیک مصرف آب و بحران احتمالی در تابستان امسال چاه‌های تحت مدیریت دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها در اختیار شرکت آبفا قرار گیرد که این مهم اجرایی شده و آبرسانی و ارائه خدمات در حال انجام است.
حیدریان با اشاره به وضعیت منابع آبی استان و لزوم مدیریت مصرف آب از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب استان سمنان به‌ویژه در بخش کشاورزی استقبال کرد و اظهار داشت: با اجرای موفق این طرح می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیری از هدررفت آب در بخش‌های مختلف باشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات