افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در پرداخت الکترونیکی عوارض تخفیف قابل توجهی برای مردم درنظر گرفته می‌شود و در نتیجه هزینه‌ها و مصرف سوخت کاهش می‌یابد، گفت: قصد داریم کاهش ۱۵ درصدی تصادفات را تجربه کنیم که این کار در ۹ ماهه سال ۱۳۹۰ انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی نیکزاد در مراسم بهره برداری از نخستین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض که در آزادراه تهران ـ قم به کار گرفته شد، اظهار کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دولت‌های نهم و دهم طراحی ، ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از دو هزار کیلومتر آزادراه دیگر توسط دولت در بخش راه وزارت راه و شهرسازی در دست ساخت است، گفت:‌ از بخش خصوصی برای تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه، ساخت بندر، توسعه حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها دعوت می‌کنیم.

نیکزاد با بیان این‌که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم است، افزود:‌ همچنین شش هزار و ۴۰۰ پیمانکار تایید صلاحیت شده با توان اجرایی حداقل ۴۸ میلیارد تومان در این حوزه وجود دارند که می‌توانند در توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز است، گفت: ارگان‌های مختلف مانند اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و ... در راه‌های کشور در فصول مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۸۳ را ۲۶ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: ‌با توجه ویژه رییس جمهوری میزان کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی کاهش یافته و به ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است که این میزان باتوجه به تکلیف برنامه پنجم باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد.

نیکزاد با بیان این‌که بنا داریم ۱۵ درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را تجربه کنیم، گفت: در ۹ ماهه سال ۹۰ این اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پرداخت الکترونیکی عوارض اشاره و خاطرنشان کرد:‌ بهره‌گیری از این سامانه احترام بر مردم و جلوگیری از تلف شدن وقت آن‌ها را در پی دارد.

وی افزود: با استفاده از این روش پرداخت عوارض تخفیف قابل توجهی به مردم داده می‌شود که میزان آن در بانک‌ها مشخص می‌شود.

نیکزاد با بیان این‌که این سامانه در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم استفاده از این سامانه در کلیه آزادراه‌های کشور توسعه یابد

 

    نظرات