١٨ پروژه نوسازی شبکه برق در شهرستان بوئین زهرا اجرا می‌شود

١٨ پروژه نوسازی شبکه برق در شهرستان بوئین زهرا اجرا می‌شود

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سعید بهادیوند چگینی" گفت: با هدف کاهش افت شبکه 18 پروژه نوسازی شبکه با 35 میلیارد ریال اعتبار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اجرایی می‌شود.
وی در خصوص نوسازی شبکه فرسوده برق در شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: در این شهرستان 56 هزار و 500 مشترک داریم که 52 درصد آن تعرفه کشاورزی است و مابقی صنعتی، خانگی، عمومی و سایر مصارف محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین تصریح کرد: تعداد مشترکان صنعتی شهرستان بوئین زهرا 520 مشترک است و در پیک تابستان امسال با همکاری صنایع و سایر شهروندان وضعیت مصرف را مدیریت کردیم تا خاموشی‌های بیشتری اعمال نشود و در سایر موارد هم بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده عمل شده است.
وی یادآور شد: در این منطقه 118 روستا و 5 شهر با جمعیتی بالغ بر 125 هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت توزیع برق استان قرار دارد.

نوسازی شبکه فرسوده در بوئین زهرا
بهادیوند چگینی اضافه کرد: معمولا هر ساله نوسازی و اصلاحات شبکه فرسوده برق در مناطق شهری و روستایی صورت می‌گیرد که در حدود 4 میلیارد تومان اعتبار برای امسال در سطح شهرستان بوئین زهرا پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین با بیان اینکه طول شبکه برق فشار متوسط در شهرستان بوئین زهرا حدود 1900 کیلومتر است که یک سوم مجموعه شبکه استان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: طرح جایگزینی سیستم خود نگهدار با سیستم فرسوده شبکه از کارهای مهمی است که در دستور کار قرار دارد که تلاش می‌کنیم در نیمه اول امسال آن را عملیاتی کنیم.
چگینی تصریح کرد: در حال حاضر 18 پروژه نوسازی شبکه تعریف شده که بیش از 3.5 میلیارد تومان هزینه دارد و تلاش می‌کنیم آنها را در مناطق شهری و روستایی به انجام برسانیم تا با اجرای طرح نوسازی شبکه ضمن شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز، کاهش تلفات و افت شبکه، از خاموشی‌های غیرمنتظره نیز جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر میزان مطالبات شرکت از مشترکان خانگی و دولتی بالغ بر 13.5 میلیارد تومان است که در صورت پرداخت آن اجرای طرح‌های نوسازی شتاب می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات