شناخت تهديدهای نوين سايبري از اولويت‌هاي صنعت برق است

شناخت تهديدهای نوين سايبري از اولويت‌هاي صنعت برق است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داود حاجي رحيمي"، شبكه برق را به عنوان مهم‌ترين زيرساخت‌ها برشمرد كه داراي بيشترين اثرگذاري بر ساير زيرساخت‌هاي عمومي و حياتي است.
حاجي رحيمي ادامه داد: موازی بودن سیستم‌ها، ذخیره‌سازی موازی داده‌ها، معماری دفاعی چند لایه، استفاده از سامانه‌های بومی، امن و مصون، شبکه‌های امن، ایزوله و حیطه بندی شده، نیروی انسانی امین، بصیر و ماهر، نظارت، کنترل و بازرسی مداوم، حفاظت فیزیکی و حفاظت هوشمند از دیگر راهبردهای مقابله با تهدیدهای سایبری در صنعت برق است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وي با اشاره به طيف‌هاي گوناگون تهديدهای پايه و مبنا براي صنعت برق شامل تهدیدهای نظامی، امنیتی و تروریستی، سایبری، الکترونیک، الکترومغناطیسی و گرافیتی نوع ديگري از تهديدات را به صورت غيرنظامي ياد كرد كه در حوزه فناوري بروز و ظهور پيدا كرده است.
مدير حراست و امور محرمانه برق منطقه‌اي تهران در پايان با تاكيد بر موضوع دفاع لايه به لايه در معماری شبکه برق ادامه داد: صنعت برق امروزه با یک حرکت سریع مواجه شده و با حوزه فناوری اطلاعات و سایبری پیوند خورده است، به طوری که اگر امروز بخواهیم تهدیدهای صنعت برق را اولویت بندی کنیم، تهدید اول، تهدید سایبری است؛ بنابراین ملاحظات پدافند سایبری یا تاب آوری سایبری بسیار مهم است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات