کشف ۵۴۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان/ رمز ارزها سد جدی برای تامین برق پایدار

کشف ۵۴۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان/ رمز ارزها سد جدی برای تامین برق پایدار

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اسماعیل هنرمند" با اعلام این خبر گفت: بر اساس پایش مصرف برق مشترکان و همچنین بازدیدهای دوره‌ای گروه‌های تست و بازرسی انشعاب‌های برق در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی در شهرستان‌های رشت، آستارا، رضوانشهر، لشت نشاء و شهرک صنعتی رشت تعداد ۱۸۰ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال کشف و افراد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی، تاکنون حدود ۵۴۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده که بالغ بر 43 میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده‌اند.
هنرمند افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز مراتب را به شماره 121 اطلاع‌رسانی کرده تا از این طریق با شناسایی و جمع‌آوری این مراکز غیرمجاز به پایداری بیشتر شبکه برق به‌ویژه در ایام تابستان کمک کنند.
وی در پایان تاکید کرد: نام افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند محرمانه خواهد ماند و حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات