۲۵ استان کشور همچنان زیر صفر

۲۵ استان کشور همچنان زیر صفر

http://www.bananews.ir/مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز دوشنبه (امروز) استان زنجان با ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی به سبب عبور موجی از تراز میانی جو از سواحل شمالی کشور و شرق کشور بارش خفیف و پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود که این موج در روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: بر این اساس آسمان تهران در روز دوشنبه صاف همراه با غبار محلی خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با دو درجه افزایش به ۳- و ۴ می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر در شهرهای غربی بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز نیز با ۲ درجه دیگر افزایش به ۱- و ۶ می‌رسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌ دهد به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان، سایر استان‌های کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیر صفر خواهند داشت؛ به شکلی که سردترین استان کشور در این روز استان زنجان با حداقل و حداکثر دمای ۱۷- و ۵- پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر گرم‌ترین استان کشور نیز در این مدت استان هرمزگان با حداقل و حداکثر دمای ۱۱ و ۲۲ پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب همچنان ۲۵ استان کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیرصفر داشته و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان از زیرصفر خارج نمی‌شوند

 

    نظرات