در یک ماه گذشته؛ بیش از 150 تن علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اصفهان توزیع شد

در یک ماه گذشته؛ بیش از 150 تن علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اصفهان توزیع شد

در یک ماه گذشته؛ بیش از 150 تن علوفه در مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اصفهان توزیع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تامین و توزیع بیش از 150 تن علوفه طی یک ماه گذشته برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش « پارما» ایرج حشمتی در این باره اظهار داشت: با توجه به خشکسالی بی سابقه سال جاری این مقدار علوفه طی یک ماه گذشته و بر اساس شاخص های بوم شناختی، شدت خشکسالی و حیات وحش متاثر و میزان حساسیت زیستگاه ها تامین و به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان انتقال و بر اساس شیوه نامه توزیع شد که بصورت منظم تا پاییز و گذر از شرایط سخت تابستان ادامه دارد.

وی گفت: از این مقدار بیش از 33 تن علوفه از طریق کمک های مردمی تامین و توزیع شد.

وی تصریح کرد: 118 تن علوفه نیز از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خریداری و در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پیش از این نیز 30 تن علوفه برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسط این اداره کل خریداری و توزیع گردید.

حشمتی همچنین با اشاره به مرمت و لایروبی آبشخورها ، چشمه ها و منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اظهار داشت: عملیات لایروبی و ترمیم، تجهیز چشمه سارها، ساخت آبشخورها و ایجاد مخازن در سطح مناطق محیط زیست استان اصفهان انجام شده و یا در دست اقدامات بازسازی و اجرایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین از تجهیز وراه اندازی چاه مدیریت آب در منطقه آب باریک موته برای تامین آب وحوش و بر اساس برنامه و نیاز آبرسانی سیار به 7 منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع خبر داد و افزود: در سایر مناطق نیز این روند آغاز شده و دردست اقدام است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات