تجربه‌های دریافتی جشنواره تنم زمین به مرحله داوری رسید

تجربه‌های دریافتی جشنواره تنم زمین به مرحله داوری رسید

تجربه‌های دریافتی جشنواره تنم زمین به مرحله داوری رسید معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت:با دریافت بیش از 130 تجربه مختلف از 25 استان در حوزه محیط زیستی، جشنواره تنم زمین با محوریت دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی به مرحله داوری تجربه نگاری ها برای انتخاب تجربه‌های حایز شرایط ساخت مستند رسیده است.

به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ژیلا مهدی آقایی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با ابراز خرسندی از سطح کیفی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره توضیح داد: تاکنونی با تشکیل دو کمیته داوری درحال دسته بندی و باز بینی تجربه های ارسالی که به صورت ویدیوهای کوتاه به دبیرخانه رسیده است، هستیم.
وی در خصوص اعضای این کمیته گفت: کمیته‌های داوری با دعوت از چند تن از فعالان حوزه محیط زیست، شبکه ملی سمنهای محیط زیست و منابع طبیعی کشور، اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه آموزش و مشارکت‌های مردمی( ستاد واستان) مشغول به کار هستند.
آقایی همچنین در خصوص سرانجام این داوری ها نیز گفت: تعداد قابل توجهی از تجربه نگاری ها که به مرحله اول داوری راه پیدا خواهند کرد توسط تیم مجربی از اصحاب رسانه حوزه محیط زیست به صورت گزارش مکتوب تولید خواهد شد و در نهایت در قالب کتابی مجلد به صورت الکترونیک و مکتوب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین با اشاره به ساخت 5 مستند از این جشنواره گفت: پنج تجربه ی منحصربه فرد، خلاق و نو توسط تیم داوری، انتخاب و به صورت فیلم مستند با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست توسط دبیرخانه جشنواره تنم زمین تولید و پخش خواهد شد.
جشنواره تنم زمین برای حفظ و پاس‌داشت تجربه‌های نیکوکاران عرصه حفاظت از محیط زیست و با هدف گسترش دانش عمومی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و ارج نهادن به تلاش‌ متولیان برگزار می‌شود.
آموزش و ترویج فرهنگ‌حفاظت از محیط زیست، مشارکت در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان و آموزش جوامع محلی، حفاظت از حیات وحش، ساخت آبشخور و تامین علوفه حیات وحش،مدیریت پسماند و کاهش آلایندگی و بهبود تاب‌آوری سرزمین، حفاظت از منابع آبی و تالاب‌ها، حفاظت و احیای تنوع زیستی وپوشش گیاهی ارزشمند و اندمیک، حفظ میراث طبیعی کشور و ترویج گردشگری پایدار و مسوولیت اجتماعی (بنگاه‌های اقتصادی، موسسات وشرکت‌های دولتی و غیردولتی) از مهمترین محورهای این جشنواره است.
علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت جشنواره به آدرس tanamzamin.ir مراجعه کنند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات