واگذاری ۱۰۰ هزار کارت میزان کارگری تا پایان سال

واگذاری ۱۰۰ هزار کارت میزان کارگری تا پایان سال

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از واگذاری ۱۰۰ هزار کارت میزان به کارگران به مبلغ ۱٫۵ میلیون تومان خبر داد و گفت:‌ گروه‌های کارگری در بخش معدن در اولویت هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا مصطفی پور امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی از واگذاری ۱۰۰ هزار کارت میزان به کارگران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۲۵ هزار کارت توسط بانک رفاه کارگران، ۲۵ هزار کارت توسط بانک توسعه و تعاون و ۵۰ هزار کارت توسط بانک قرض‌الحسنه ایران بین کارگران توزیع خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه در پاسخ به سئوال خبر مهر با اعلام اینکه مبالغ کارت‌های میزان ۱٫۵ میلیون تومان خواهد بود، گفت: قرار است در این طرح دو میلیون کارگر از دریافت کارت میزان بهره مند شود که در مرحله اول به صورت پایلوت واگذاری ۱۰۰ هزار کارت در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس گروه‌های مختلف کارگری و کارخانجات مشخصی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شده‌اند از جمله گروه معدن زغال سنگ کرمان و گروه‌های معدنی دریافت خواهند کرد. در عین حال گروه‌های کارگری که دارای واحدهای گسترده و فعالیت‌های بزرگی هستند مشمول دریافت این کارت خواهند بود.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) در مورد تامین منابع مالی طرح آتیه مهر که قرار بود توسط صندوق مهر امام رضا(ع) و بانک ملی صورت گیرد، گفت: از زمانی که من مسئولیت صندوق را بر عهده گرفته‌ام، پیشنهادی برای بررسی این موضوع نشده است.

وی گفت: منابع قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال حاضر عبور کرده است و ۷۰۰ هزار نفر در این بانک سپرده گذاری‌ کرده‌اند، همچنین ۴۰۰ هزار پرونده تسهیلات با مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال شکل گرفته است.

مصطفی پور با اعلام اینکه این بانک فاقد مطالبات معوق، سررسید گذشته و مشکوک الوصول است، افزود: مطالبات معوق نسبت به کل تسهیلات پرداختی این بانک کمتر از نیم درصد است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور حدود ۳ ماه پیش برای ادغام صندوق مهر امام رضا(ع) و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در لایحه بودجه نیز بانک قرض‌الحسنه به عنوان عامل صندوق دیده شده است تا بتواند سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق را به مرحله اجرا درآورد. بر این اساس، شعب و دفاتر صندوق و بانک با یکدیگر ادغام می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که تعداد شعب ادغام شده بانک به ۴۵۰ شعبه برسد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه تعداد چک‌های برگشتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نسبت چک‌های صادر شده از کمترین درصد در بین سایر بانک‌ها برخوردار است، از ممنوعیت پرداخت تسهیلات به شرط سپرده گیری خبر داد و گفت: این بانک دو میلیون تومان برای رفع نیازهای ضروری، ۵ میلیون تومان برای اشتغالزایی انفرادی و ۱۰ میلیون توان برای اشتغالزایی گروهی پرداخت می‌کند.

وی از ایجاد ۱۱۰ هزار اشتغال طی سال جاری خبر داد و سرانه پرداخت تسهیلات این میزان اشتغالزایی را ۱۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: همچنین میزان اشتغالزایی ایجاد شده در صندوق مهر امام رضا(ع) از سال ۸۵ تا کنون بیش از ۴۵۰ هزار شغل بوده است.

مصطفی پور گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان با یک بررسی اجمالی نسبت به وضعیت متقاضی این میزان وام را پرداخت می‌کند. رشد منابع قرض‌الحسنه این بانک در حال حاضر نسبت به پایان سال گذشته ۱۵۵ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۷۰ درصد برسد/.

وی خاطرنشان کرد: با ادغام بانک و صندوق سرمایه و منابع بانک به شدت افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس، در سال آینده به صورت هدفمند بر پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال خرد و کوچک (اشتغال خانگی و انفرادی) متمرکز خواهیم شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: برآورد می‌شود با اجرای این برنامه ۱۲۰ هزار اشتغال در سال آینده ایجاد شود. هم اکنون ۲۰ هزار تقاضا برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال دریافت شده است که قرار است تامین مالی شود و از ابتدای بهمن ماه جاری بر همین اساس به بیش از ۵ هزار تقاضا پاسخ داده شده است.

 

 

    نظرات