طرح آبرسانی به روستاهای جفیر در خوزستان افتتاح شد

طرح آبرسانی به روستاهای جفیر در خوزستان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید.
ساکنان روستاهای جفیر یک و دو که تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده‌اند، با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.
"محمدرضا کرمی نژاد" مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه این برنامه به ایرنا گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی جفیر ۱ و۲  تعداد ۱۷۵ خانوار  شامل ۵۱۵ نفر و بیش از ۷۰۰۰ راس دام از آب شرب بهره‌مند شدند.
وی دبی آب مورد نیاز چهار لیتر بر ثانیه و طول خط انتقال را ۱۳.۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح روزانه سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب شرب سالم تهیه و از طریق این خط انتقال برای شرب در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.
در حال حاضر فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر یک و دو در بخش اسماعیلیه دشت آزادگان با کارگذاری ۹ کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستاها قرار گرفته است.
در ادامه اجرای خط انتقال طرح غدیر، عملیات آبرسانی به ۳۷ روستای دیگر در محدوده دشت آزادگان انجام می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی صبح امروز جمعه وارد اهواز شد که جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید ابراهیم رئیسی را در نخستین سفر استانی همراهی می‌کنند.
رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسائل، هدف این سفر یک روزه اعلام شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات