مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی برگزار می شود

مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی برگزار می شود

مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی برگزار می شود اولین مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی با هدف ایجاد اقدام جامعه جهانی برای تشویق همکاری ها در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی و مقابله با آلودگی هوا، با شعار هوای پاک برای همه در هفتم سپتامبر سال 2020 برگزار گردید. دومین مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی با موضوع هوای سالم، سیاره سالم در تاریخ تعیین شده هفتم سپتامبر ، مصادف با 16 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به دنبال افزایش علاقه جامعه بین المللی به هوای پاک و تأکید بر لزوم تلاش بیشتر برای بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامت انسان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هفتم سپتامبر را در تقویم خود به نام روز بین المللی "هوای پاک برای آسمان های آبی" نامگذاری نموده است. آلودگی هوا به عنوان یک چالش جهانی و فرامرزی دارای آثار گسترده ای است که از جمله می توان به اثرات جبران ناپذیر آن بر سلامت انسان که از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان با سالانه 7 میلیون مرگ زودرس به شمار می رود، اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، اولین مراسم روز بین المللی "هوای پاک برای آسمان های آبی" با هدف ایجاد اقدام جامعه جهانی برای تشویق همکاری ها در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی و مقابله با آلودگی هوا، با شعار "هوای پاک برای همه" در هفتم سپتامبر سال 2020 برگزار گردید. دومین مراسم روز بین المللی هوای پاک برای آسمان های آبی با موضوع "هوای سالم، سیاره سالم" در تاریخ تعیین شده هفتم سپتامبر ، مصادف با 16 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید، شعار امسال اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان، به ویژه در طول همه گیری COVID-19، الویت نیاز به هوای سالم و پاک برای همه شامل موضوعاتی همچون تغییرات اقلیم و اهداف توسعه پایدار را هدف قرار داده است. در این راستا، برگزاری یک رویداد ویژه تحت عنوان گفت و گوی عالیرتبه، توسط برنامه محیط زیست ملل متحد از ساعت 4 الی 5:30 بعد از ظهر به وقت آفریقای شرقی برای روز 16 شهریور ماه جاری (هفتم سپتامبر 2021) ترتیب داده شده است.

بر این اساس مدیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد از تمامی کارشناسان، نمایندگان دولتی، دانشگاهیان، و جوامع مدنی و علاقه مندان دعوت نموده است به منظور اطلاع از یافته های کلیدی برنامه محیط زیست ملل متحد در ارتباط با اقدامات مقابله ای با آلودگی هوا، در این رویداد برخط شرکت کنند.
علاقه مندان می توانند از طریق نشانی ذیل از مراسم روز بین المللی "هوای پاک برای آسمان های آبی" بهره برداری نمایند:
https://www.unep.org/events/unep-event/celebrating-2nd-international-day-clean-air-blue-skies#
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات